ماموران نیروی انتظامی بخش جعفرآباد مغان از توابع شهرستان بیله سوار سارقان 45 قطعه شی تاریخی را دستگیر کردند.
کد خبر: ۸۵۹۰۴۴۷
|
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، فرنام حامد، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیله سوار مغان با اعلام این خبر گفت: ماموران نیروی انتظامی بخش جعفر آباد از توابع شهرستان بیله سوار روز چهارشنبه با همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی این شهرستان به دنبال گزارش دریافتی موفق به کشف اشیای تاریخی و دستگیری سارقان شدند.

وی با بیان اینکه 45 قلم اشیای کشف شده متعلق به ادوار مختلف تاریخی است افزود: این اشیای مکشوفه شامل سنگ های دوکی شکل تزئینی دارای ارزش موزه ای، سه تکه النگوی شیشه ای و چهار عدد مهره سنگی دوکی شکل استفاده شده در ادوار مختلف با کاربرد تزئینی ، تیغه مسی با ارزش تاریخی و یک حلقه مفرغی با کاربرد تزئینی و ارزش موزه ای است.

وی اظهار کرد: یک عدد سکه مفرغی و یک عدد انگشتر به جنس برنج مربوط به دوره اسلامی، ظروف خالی مربوط به دوره اشکانی و 35 عدد مهره کوچک تزئینی با جنس های مختلف مربوط به ادوار مختلف تاریخی از دوران پیش از تاریخ تا دوره تاریخی و دوره اسلامی از دیگر اشیای کشف شده با ارزش تاریخی و فرهنگی است.

حامد گفت: همچنین در بین این اشیای تاریخی 12 قطعه سنگ معمولی، یک قطعه سنگ حلزونی شکل ، دو قطعه سنگ به شکل تخم مرغی و چهار عدد سنگ کوچک معمولی فاقد ارزش تاریخی نیز یافت شده است.

ارسال نظرات