رییس اوقاف و امور خیریه زرندیه گفت: وقف در حل بسیاری از مشکلات جامعه می تواند نقش مهم و کارسازی ایفا نماید از این رو باید به سمت و سویی کشیده شود که نیازهای اساسی جامعه را حل کند.
کد خبر: ۸۵۹۰۴۶۵
|
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
حجت الاسلام حمید کرمی در هیات سید الشهدای زاویه افزود: واضح است که فعلیت یافتن توانایی های وقف در افزایش سرمایه انسانی، اجتماعی، تعدیل نابرابری های درآمدی، کاهش فقر در جامعه و سایر آثار مثبت آن به گسترش فرهنگ وقف در جامعه و طراحی شیوه ها و روش های جدید برای جذب اعضای جامعه در جهت تحقق این سنت حسنه نیکو می باشد.
وی ادامه داد: لازم است زمینه های جدیدی که مورد نیاز جامعه است از جمله وقف در پژوهش، تولید علم و فناوری و وقف بر امور اجتماعی مانند ازدواج طراحی و بر واقفان عرضه شود. 
رییس اوقاف و امور خیریه زرندیه اظهار داشت: هنوز فرهنگ وقف آنطور که در خور و شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران است نهادینه نشده و با ایده آل های لازم در این خصوص فاصله زیادی داریم که به آن دست نیافته ایم اما اینطور نیست که هیچ کاری در این زمینه صورت نگرفته باشد.
حجت الاسلام کرمی بیان کرد: آنچه مسلم است این است که وقف به عنوان یک نهاد اسلامی برجسته نقش بزرگ و مهی را در حمایت از تمدن اسلامی در طول تاریخ داشته است.
وی ابراز داشت: مهمترین تمهیدات دین اسلام در جهت دور اندیشی و تامین آینده مسلمین و فرزندانشان پایه ریزی سنت حسنه وقف است چنان که وقتی به قرآن کریم، روایات اهل بیت(ع) و سنت ایشان رجوع می کنیم اهمیت دو چندان این سنت زیبا به وضوح استنباط می شود.
رییس اوقاف و امور خیریه زرندیه اضافه کرد: اگرچه در قرآن کریم آیه ای به صراحت دال بر وقف وجود ندارد اما از آیات متعدد می توان وقف را به عنوان یکی از مصادیق بارز اعمال صالح یا باقیات صالحات معرفی کرد.
ارسال نظرات