امام جمعه موقت سنندج گفت: تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه مریوان عامل توسعه استان کردستان می‌شود، اما ضرورت دارد برای تصویب نهایی آن اقدامات لازم صورت بگیرد.
کد خبر: ۸۵۹۰۴۶۸
|
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا سید محمد سعید حسینی امام جمعه موقت سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به تصویب ایجاد منطقه آزاد، صنعتی و تجاری بانه و مریوان، گفت: این حرکت نشانگر رشد رو به جلوی کُردستان در زمینه اقتصادی است.


وی اظهار کرد: سالها برچسپ محرومیت بر استان فرهنگی کُردستان قرار گرفته است که امید است با اجرایی شدن این طرح، رشد اقتصادی چشمگیری در کُردستان آغاز شود.


امام جمعه موقت سنندج افزود: با توجه به ضعف سرمایه‌گذاری در استان کُردستان، این طرح می‌تواند با حمایت‌های دولت سرمایه‌گذاران داخلی و حارجی را به استان سوق دهد.


حسینی با اشاره به بیکاری و توسعه‌نیافتگی کُردستان، ادامه داد: عملیاتی شدن کامل این طرح در استان نقش بسزایی در رفع بیکاری، ایجاد اشتغال، تقویت توان اقتصادی و هدفمند کردن مبادلات مرزی دارد.


امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: کم‌کاری دولتها و مسئولین از عوامل توسعه نیافتگی و عقب ماندگی استان است و لازم است تمامی دستگاهها و مسئولین در راستای جبران این کمبودها تلاش کنند.


وی امنیت پایدار کُردستان را ضامن اجرای این طرح خواند و تاکید کرد: سالها است که کُردستان سهمی در توسعه کشور نداشته و این اجرای این طرح میتواند نویدبخش جهشی بزرگ در استان کُردستان باشد.


خطیب جمعه سنندج در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت احترام و رعایت حقوق یکدیگر در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: اخلاق و حقوق در واقع شیوه درست و مناسب رفتاری با دیگران را مشخص کرده و توجه به آن در جوامع بشری امری ضروری است که باید از سوی هر کدام از ما انسان‌ها در هر جایگاه و نقشی مد نظر گرفته شود.


حسینی وحدت را کلید پیروزی مسلمانان در مقابله با دشمنان اسلام خواند و یادآور شد: اتحاد، همبستگی و یکدلی فرق اسلامی می‌تواند راه را بر نفوذ تفرقه در میان مذاهب اسلامی ببندد.

ارسال نظرات