غاز پیشانی سفید کوچک هم اکنون مدت یک هفته است میهمان ما در تالاب سدمیل بوده که نشان از اهمیت بسیار بالای این تالاب است.
کد خبر: ۸۵۹۰۴۹۳
|
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، ورود هزاران پرنده مهاجر به تالاب ها و آب‌ بندان‌های شهرستان پارس آباد و اصلاندوز با سرد شدن تدریجی هوا و نزدیک شدن به روزهای سرد سال آغاز شد.

وی افزود: هر سال، از زمان آغاز نخستین بارش‌های پاییزه در مناطق سردسیری روسیه و شمال اروپا، تعداد زیادی از گونه‌های مختلف پرنده با مهاجرت به نوار غربی کشور، تالاب‌ها و آب‌بندان‌های این مناطق را برای زمستان‌گذرانی خود انتخاب می‌کنند.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه پارس آباد به عنوان نخستین شهرستان درمسیر کریدور مهاجرت پرندگان قرار گرفته است، تعداد زیادی از گونه‌های مختلف پرنده در تالاب‌ها، آب‌بندان‌ها، شالیزارها و حاشیه رودخانه‌ها ،برای استراحت و زمستان‌گذرانی فرود می‌آیند.

میرزانژاد گفت:غاز خاکستری، خوتکا، اردک سر سبز، اردک ارده ای، اردک سر حنایی، کفچه نوک، کشیم کوچک، چنگر، باکلان کوچک، باکلان بزرگ، سهره،حواصیل و بوتیمار ‌قراولان از جمله پرندگان مهاجر به منطقه هستند.

وی با اشاره به مهاجرت پرندگان به تالاب‌های میل و مغان و تالاب تپراق کندی گفت: همه ساله بیش از 32هزار قطعه پرنده در قالب 72 گونه مختلف فقط در تالاب سدمیل مغان قابل شناسایی هستند . در حال حاضر نیز تعدادی غازخاکستری و گونه حفاظت شده قوی فریاد کش به همراه حواصیل، باکلان و بوتیمار در این تالاب ها فرود آمده‌اند.

میرزانژاد به ورود گونه حائز اهمیت بین المللی غاز پیشانی سفید کوچک به تالاب سدمیل مغان - اصلاندوز اشاره کرد و افزود:این گونه همه ساله توسط کارشناسان داخلی و بین المللی پایش می شود و هم اکنون مدت یک هفته است میهمان ما در تالاب سدمیل بوده که نشان از اهمیت بسیار بالای این تالاب است.

این مسئول اظهار امیدواری کرد: با توجه به در پیش بودن سرما و افزایش بارندگی‌ها، تعداد بیشتری از گونه‌های دیگر، در مناطق تحت نظارت اداره حفاظت محیط زیست مشاهده شوند.

ارسال نظرات