خبرهای داغ:
راهپیمایی مردم شهرستان بجنورد در ۱۳ آبان همزمان با سراسر کشور و با مشت های گره کرده و طنین شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر استکبار» قشرهای مختلف مردم از میدان شهید این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۸۵۹۰۵۳۲
|
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج؛بسیجیان و مردم ولایتمدار و دیندار شهرستان بجنورد امروز (13 آبان) در سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، روز دانش‌آموز و تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه، با تجمع در میدان شهید این شهرستان آماده راهپیمایی این روز شدند تا با مشت های گره کرده و شعارهای «لبیک یا حسین» خشم و انزجار خود را از مستکبران جهان اعلام و بر پیروی از راه امام حسین علیه السلام تأکید کنند.

بنابر این گزارش، خیابان های اصلی منتهی به میدان قائم (عجل الله تعالی) بجنورد مملو از قشرهای مختلف مردم از پیر و جوان، زن و مرد، دانشجو و دانش آموز، مسئولان و مدیرانی است که با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل»، «آمریکا ننگت باد» و «اسرائیل شرمت باد» نفرت و انزجار خود را از سیاست‌های آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی اعلام می کنند.

شرکت کنندگان با حمل پلاکاردهایی که جملات ضد استکباری بر آن حک شده و با سر دادن فریادهای کوبنده «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» نشان دادند که هرگز از شعارهای اساسی خود کوتاه نمی آیند.

مشت های گره کرده دانش آموزان هنگام سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «الله اکبر»، «خامنه ای رهبر» که به صورت یکپارچه و هماهنگ فریاد می شد؛ نمادی از سازش ناپذیری ملت همیشه مقتدر ایران را به نمایش گذاشت.

در کنار شعارهای ضد استکباری و فریادهای «هیهات من الذلة»؛ شعارهای «خامنه ای خمینی دیگر است»، «ولایتش ولایت حیدر است» تأکیدی بر حمایت همه جانبه از ولایت و اعلام جدا بودن خط منافقان از خط انقلابیون بود.

راهپیمایی (13آبان) امسال، جلوه باشکوه و تمام عیاری از لبیک به ندای رهبری و پاسخی دندان شکن به همه زورگویان و سلطه جویان عالم بود.

بر اساس برنامه ریزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، راهپیمایی 13 آبان در مرکز استان خراسان شمالی که تا میدان قائم ادامه دارد با اجرای سخنرانی، سرود توسط دانش آموزان و قرائت قطعنامه راهپیمایی پایان می یابد.

روز 13 آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند. در روز 13 آبان 1343، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند. در روز 13 آبان 1357، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید. در روز 13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، مبارزه ی ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد. بنابراین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز «ملّی مبارزه با استکبار» نام گذاری کردند

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار