امام جمعه بانه با بیان اینکه همه اعمال انسان در سایه ایمان دارای ارزش و اعتبار است گفت: ایمان و تقوی الهی سرچشمه تمام سعادت ها است.
کد خبر: ۸۵۹۰۵۸۰
|
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ماموستا عبدالله حیدری امام جمعه شهرستان بانه در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان که در مسجد جامع بانه برگزار شد با اشاره به اهمیت و جایگاه ایمان و تقوی الهی گفت: مسئاله ایمان یکی از موضوعات مهمی است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در اهمیت این موضوع همین بس که خداوند متعال، 124 هزار پیامبر را برای هدایت انسانها بسوی سعادت مبعوث فرموده است.


وی با بیان اینکه اگر کسی خدا را شناخت بی شک تقوای الهی نیز پیشه می کند افزود: چرا که شناخت ذات اقدس ربوبی موجب شناخت او از همه حقایق عالم می شود و این دو با یکدیگر( ایمان و تقوی الهی) موجب سعادت و عاقبت به خیری انسان می شود.


حیدری دقت در نظام آفرینش و تامل در آیات قرآن کریم را از دیگر راه های شناخت و ایمان به خداوند متعال برشمرد و خاطرنشان کرد، همه این نظم و ترتیبی که در آفرینش موجودات و جهان خلقت حاکم است خود دلیلی محکم بر وجود خالقی بی همتا و قادر است.

امام جمعه بانه با اشاره به زندگی انسان های گمراهی که در طول تاریخ توسط قرآن کریم و تامل در آیات شریفه قاین کتاب هدایتگر، هدایت یافته و از عرفای بزرگ قرن خود نیز شدند افزود: قرآن کتاب هدایتگری است که تامل در مفاهیم و مضامین آن آدمی را از جهل و بدبختی رهانده و به سوی سعادت و دانایی رهنمون می سازد.

ارسال نظرات