واردات کپور ماهیان هندی کارایی بالایی نداشته است

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی کشور گفت: به دلیل اینکه تکثیر کپور ماهیان هندی در کشور کارایی بالایی نداشته تاکنون شیلات این گونه ماهیان را به بخش خصوصی معرفی نکرده است.
کد خبر: ۸۵۹۰۶۰۵
|
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
به گزارش بسیج، حسن آقازاده مدیر عامل اتحادیه سراسری ماهیان گرم آبی کشور در خصوص واردات کپور ماهیان هندی اظهار داشت: شیلات ایران با همکاری موسسه تحقیقات از سال 85 گونه های جدید کپور ماهیان هندی را به ایران وارد کردند.

وی افزود: در واقع شیلات در ابتدا در استان گیلان و سپس در خوزستان اقدام به تکثیر این نوع ماهیان نمودند.

آقازاده در ادامه بیان کرد: همچنین در سال 90 شیلات با اتحادیه گرم آبی قراردادی مبنی بر معرفی گونه جدید کپور ماهیان هندی به این بخش نمودند، در حالیکه تا به امروز این نوع ماهیان به بخش خصوصی معرفی نشده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در هندوستان تولید این نوع ماهیان ادامه دارد بنده معتقدم که تکثیر این نوع ماهیان در کشور کارایی بالایی نداشته که تا کنون شیلات به بخش خصوصی معرفی نکرده است، اما در این خصوص هنوز نتیجه قطعی به دست ما نرسیده است.

مدیرعامل اتحادیه تصریح کرد: در واقع نظر شیلات در خصوص واردات گونه جدید کپور ماهیان هندی، کاهش هزینه ها و بازار پسندی این محصولات است اما مطالعات و آمار نشان می دهد که هیچ فرقی با کپور پرورشی تولید ما ندارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار