قیمت نفت ایران در هفته منتهی به ٣٠ اکتبر (جمعه، هشتم آبانماه) برای سومین هفته متوالی در بازارهای جهانی کاهش یافت و همچنان هر بشکه نفت خام ایران پایین تر از ٥٠ دلار معامله می شود.
کد خبر: ۸۵۹۰۷۲۸
|
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲

به گزارش بسیج، قیمت نفت سبک ایران در هفته منتهی به ٣٠ اکتبر، ٩٢ سنت برای هر بشکه کاهش یافت و به ٤٤ دلار و ٢ سنت رسید؛ متوسط قیمت نفت سبک ایران، از ابتدای امسال تاکنون ٥٢ دلار و ٧٢ سنت بوده است.

قیمت نفت سنگین ایران نیز با یک دلار و ٦ سنت کاهش به ٤١ دلار و ٧٣ سنت برای هر بشکه رسید؛ متوسط قیمت نفت سنگین ایران  نیز از ابتدای امسال تاکنون ٥٠ دلار و ٧٨ سنت بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٤٣ دلار و ٣٥ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته ٥٢ سنت کاهش یافت؛ متوسط قیمت سبد نفتی اوپک، امسال تاکنون ٥١ دلار و ٩٩ سنت بوده است.

به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی نیز در هفته منتهی به ٣٠ اکتبر با ٩ سنت کاهش، ٤٥ دلار برای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت برنت نیز با ٥٨ سنت کاهش به ٤٧ دلار و ٥٣ سنت برای هر بشکه رسید؛ متوسط قیمت نفت برنت امسال تاکنون ٥٤ دلار و ٦٦سنت بوده است.

قیمت نفت خامهای دوبی و عمان نیز با یک دلار و ٢ سنت و یک دلار و ١٧ سنت کاهش به ترتیب به ٤٣ دلار و٦١ سنت و ٤٣ دلار و ٨٠ سنت رسید که بیشترین کاهش را در میان نفت خامهای شاخص به خود اختصاص دادند.

قیمت های نفت خام در این هفته نیز دچا ضعف بودند. در واقع نگرانی از اشباع بازار نفت همچنان بازار را تحت فشار قرار داده است. افزایش ذخیره سازیهای نفت خام در آمریکا نیز روند نزولی قیمتها را تشدید کرد.

در این شرائط تولید نفت خام روسیه به بالاترین سطح خود بعد از فروپاشی شوروی رسیده است. در این هفته، اوضاع اقتصادی چین نیز به روند نزولی قیمتها کمک کرد. در این میان تعدادی از شرکتهای نفتی اعلام کردند که در سه ماهه سوم با زیان روبرو شده اند. این وضع سبب شد برخی تحلیلگران اعلام کنند قیمتهای فعلی دوام نخواهد داشت زیرا سال آینده تقاضا برای نفت افزایش پیدا خواهد کرد. به عنوان مثال موسسه PIRA پیش بینی کرد که ممکن است قیمت نفت خام برنت تا پایان سال ٢٠١٦ به ٧٠ دلار برای هر بشکه افزایش یابد.
ارسال نظرات