آیت‌الله محمدجواد فاضل لنكرانی در آیین اختتامیه «آسمان حسین»، نقاشی‌های عاشورایی عبدالحمید قدیریان در مسجد جمكران، گفت: نقاشی‌های آقای قدیریان نشان می‌دهد كه عاشورا برای یك زمان و یك مكان و یك ملت نیست. عاشورا به پهنه همه گیتی تا قیامت حضور دارد و تاثیرگذار است.
کد خبر: ۸۵۹۰۷۵۱
|
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، اختتامیه نمایشگاه نقاشی آسمان حسین هم‌زمان با سمینار «نظام اربعین در حركت به سوی جامعه آرمانی - 2» با حضور آیت‌الله محمدجواد فاضل لنكرانی، حسن عباسی رئیس مركز بررسی‌های امنیت بدون مرز و محمدهادی همایون رئیس دانشكده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) روز چهارشنبه 13 آبان‌ماه در محل برگزاری این نمایشگاه در مسجد مقدس جمكران برگزار شد.

آیت‌الله محمدجواد فاضل لنكرانی در این مراسم گفت: عاشورا برای یك زمان و یك مكان و یك امت و یك ملت نیست. عاشورا به پهنه همه گیتی تا قیامت حضور دارد و تاثیرگذار خواهد بود. به نظر من نمایشگاه نقاشی‌های آقای قدیریان با عنوان «آسمان حسین» این مطلب را به خوبی منتقل می‌كند.

وی ادامه داد: در حقیقت از اولین تابلو كه «ارجعی الی ربك» نام دارد تا آخرین تابلو آن كه «به سوی ظهور» نام‌گذاری شده است، این مطلب را می‌رساند كه بشر باید از این ظرفیت برای حیات و نجات خودش استفاده كند. واقعا امروز همین حادثه عاشورا نجات‌بخش بشریت است.

آیت‌الله فاضل لنكرانی اظهار كرد: تابلوهایی كه در این نمایشگاه دیده می‌شود برای اولین بار است كه عاشورا را این گونه به تصویر كشیده‌اند و البته حقایق خوبی را نشان می‌دهد و بیننده به راحتی می‌تواند حس موجود در تابلوها را دریافت كند. روشن است كه برای بیان حقایق عمیق‌تر عاشورا احتیاج به كوشش‌های فراوانی هست.

حسن عباسی، رئیس مركز بررسی‌های امنیت بدون مرز، هم در این مراسم گفت: جامعه سینمایی ما به این نوع نگاه چه در قاب‌بندی و چه در نمایش صحنه‌ها بسیار نیازمند است و وظیفه متفكرین است كه این نوع نگاه را تبیین كنند. 

وی تاكید كرد: باید فاعل بودن اهل‌بیت(ع) را در تصاویرمان به مردم نشان دهیم.

محمدهادی همایون رئیس دانشكده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) هم در آیین اختتامیه نمایشگاه «آسمان حسین» گفت: در جریان انقلاب اسلامی هرقدر جلوتر رویم به دلیل نقش عاشورا در حركت انقلاب، فهم‌های متفاوتی از آن شكل می‌گیرد. به نظر می‌رسد لطیف‌ترین و والاترین فهم، از آن هنرمندان مسلمان باشد كه فهم‌شان را از طریق كارهای هنری خود با ما به اشتراك می‌گذارند. 

وی افزود: بنده بشخصه از این نمایشگاه بسیار لذت بردم و زمان نیاز دارم تا تابلوها را بهتر فهم كنم.  
در پایان این مراسم آیت‌الله محمدجواد فاضل لنكرانی به عنوان یادبود و قدردانی، كتابی را به عبدالحمید قدیریان خالق آثار نمایشگاه «آسمان حسین» اهدا كرد. 

نمایشگاه «آسمان حسین» از امروز شنبه 16 آبان‌ماه در ساعت 17 در نگارستان اشراق شهر قم افتتاح می‌شود و تا 26 آبان در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. نگارستان اشراق قم در ابتدای خیابان شهدا (صفائیه)، نبش كوچه 17، واقع شده است. ساعت بازدید از نمایشگاه «آسمان حسین» در این نگارستان همه‌روزه از ساعت 9 تا 13 و 17 تا 20  (به‌جز روزهای تعطیل) است. 
 
 

ارسال نظرات