آغاز اردوي تيم ملي براي بازي با تركمنستان و گوام در مقدماتي جام جهاني روسيه
كارلوس كرش ديروز شاگردانش را براي بازي با تركمنستان و گوام در چارچوب مقدماتي جام جهاني روسيه به خط كرد، آن هم با تمريناتي كه «پشت درهاي بسته» آغاز شد.
کد خبر: ۸۵۹۰۸۳۶
|
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
به گزارش خبرگزاري بسيج، سرمربي پرتغالي كه در هفته‌هاي اخير درگيري‌اش با اسدي دبيركل فدراسيون فوتبال خبر داغ حاشيه‌هاي ورزش بود، ترجيح دهد بدون سروصدا كارش را براي بازي پنج‌شنبه با تركمنستان كه پنج‌شنبه در ورزشگاه آزادي برگزار مي‌شود، آغاز كند. 
كرش چهارشنبه شب بعد از سوت پايان بازي‌هاي جام حذفي بود كه ليست بازيكنان تيم ملي را منتشر كرد. عليرضا حقيقي، سوشا مكاني، عليرضا بيرانوند و محمدرضا اخباري دروازه‌بانان دعوت شده هستند. در خط دفاع هم محمدحسين كنعاني، پژمان منتظري، عزت‌اله پورقاز، مرتضي پورعلي‌گنجي، خسرو حيدري، رامين رضاييان، احسان حاج‌صفي و ميلاد محمدي افراد دعوت شده به تيم ملي هستند. آندرانيك تيموريان، اميد ابراهيمي، مسعود شجاعي، وحيد اميري، سعيد عزت‌اللهي، اشكان دژاگه، مهدي ترابي و كمال كاميابي‌نيا هم هشت هافبكي هستند كه دعوت شده‌اند. نكته جالب در مورد اين هشت نفر اين است كه آنها يا لژيونر هستند يا در تيم‌هاي تهراني بازي مي‌كنند! در خط حمله هم عليرضا جهانبخش، رضا قوچان‌ن‍ژاد، كريم انصاري‌فرد، سردار آزمون، مهدي طارمي و كاوه رضايي براي بازي با تركمنستان و گوام فراخوانده شده‌اند. 
***
يكي از نكات ليست جديد تيم ملي بازگشت دوباره رضا قوچان‌نژاد و عليرضا جهانبخش به تيم ملي است، دو بازيكني كه پس از غيبت در بازي با عمان و ژاپن دوباره به تركيب تيم ملي برگشته‌اند. اين در حالي است كه رضا قوچان‌نژاد بعد از يك مصدوميت سخت و سنگين هنوز فرصت نكرده در تركيب چارلتون جايي براي خود دست و پا كند. جهانبخش هم مصدوميتش خيلي سخت بوده و هنوز بازيكن 90 دقيقه‌اي نشده است. با اين حال، اين دليل نشده كه كرش قيد دو بازيكن مؤثرش را بزند و به‌رغم آماده نبودن در تيم‌هاي باشگاهي جهانبخش و قوچان‌نژاد را به تيم ملي دعوت كرده است. 
البته فهرست تيم ملي با توجه به جنجال‌هايي كه در مورد دروازه‌بان‌ها راه افتاده، بيش از پيش مورد بررسي قرار مي‌گيرد. در حالي كه پس از درخشش رحمتي در دربي، براي دعوت او به تيم ملي شايعات زيادي به راه افتاد اما كارلوس كرش با اعلام اينكه تا وقتي او هست، رحمتي به تيم ملي دعوت نمي‌شود، آب پاكي را روي دست دروازه‌بان استقلال و حاميانش ريخت. با اين حال در ليست دروازه‌بان‌هاي دعوت شده به تيم ملي، دو بازيكن قرار دارند كه آخرين بازيشان به مدت‌ها قبل برمي‌گردد. حتي دروازه‌بان اول تيم ملي، آخرين بازي‌اش درون دروازه تيم ملي بوده است. عليرضا حقيقي همچنان در تيم ملي شماره يك را مي‌پوشد كه در روبين كازان در بهترين حالت در ليست 18 نفره قرار مي‌گيرد. عليرضا بيرانوند هم مدت‌هاست به نيمكت نفت تهران چسبيده و شيخ‌ويسي تبديل به دروازه‌بان شماره يك تيم منصوريان شده است. 
***
با اين حال از ديروز تمرينات تيم ملي پشت درهاي بسته، در كمپ تيم‌هاي ملي براي بازي با تركمنستان و گوام آغاز شد. تيم ملي در ادامه رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني 2018، روز پنج‌شنبه 21 آبان در تهران ميزبان تركمنستان است و سه‌شنبه 26 آبان در گوام به مصاف تيم ملي اين كشور مي‌رود. قرار بود شركت هواپيمايي آسمان با پروازي چارتر بازيكنان و كادر فني را به گوام ببرد، اما دولت امريكا اجازه نشستن هواپيماي ايراني را در گوام صادر نكرد تا بازيكنان تيم ملي با پروازي معمولي و اكونومي به گوام سفر كنند. بازيكنان تيم ملي براي سفر به گوام بايد 30 ساعت در پرواز باشند و اين خستگي باعث تضعيف آنها خواهد شد. 
تيم ملي ايران در 21 آبان در تهران ميزبان تركمنستان است و بلافاصله بايد به گوام سفر كند تا در 26 آبان مقابل اين تيم قرار بگيرد. يكي از نكاتي كه بر مشكلات سفر به گوام مي‌افزايد، برگزاري بازي روي چمن مصنوعي است. با توجه به برگزاري نزديك بازي ايران با تركمنستان و گوام، تيم ملي ايران تنها يك روز مي‌تواند در گوام و روي چمن مصنوعي تمرين كند. علاوه بر اين تغيير ساعت و شرايط آب و هوايي اين مشكلات را بيشتر مي‌كند و بايد ديد كادر فني تيم ملي چه تدبيري براي مقابله با اين مشكلات ديده‌اند؟
ارسال نظرات