استاندار لرستان مجمع عالی بسیج را به تلاش در راستای رفع خلاء های فرهنگی استان لرستان توصیه کرد.
کد خبر: ۸۵۹۰۸۸۳
|
۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، مهندس هوشنگ بازوند در دیدار با اعضای مجمع عالی قشر بسیج استان لرستان که با فرمانده سپاه لرستان و همچنین رئیس این مجمع و یگر اعضاء در دفتر استاندار انجام شد گفت: در این دو سال توان خود را به جای مسائل اقتصادی بر روی کارهای فرهنگی می گذاشتیم؛ چرا که استان لرستان از خلاء های فراوانی رنج می برد و با این حال انتظار داریم که مجمع عالی بسیج به عنوان یک تشکل تاثیرگذار در راستای رفع این خلاء ها گام بردارد.

وی از فقر مطالبه گری در لرستان به عنوان یکی از خلاء های فرهنگی حاکم بر استان نام برد و افزود:   این خلاء ناشی از عملکرد دولت های مختلف بوده است؛ چرا که مردم استان را به گونه ای بار آورده اند که روحیه خودباوری در آنها تضعیف شده است و به همین دلیل مردم این استان همواره منتظر هستند که دیگران مشکلات آنها را رفع کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه هر گاه توانستیم که در استان این باور را که با اتکا به توان خودمان باید از سد مشکلات عبور کنیم می توانیم یک جامعه پویا را شکل دهیم گفت:تشکیل مجمع عالی بسیج در استان را به فال می گیریم و معتقدیم که تشکیل آن به عنوان یک اقدام ارزشمند می تواند در جامعه تحرک ایجاد کند.

بازوند ضمن قدردانی از فرمانده سپاه لرستان به خاطر تلاش در راستای مسائل توسعه ای و فرهنگی استان ادامه داد: پیشرفت لرستان منوط به این است که آسیب های موجود در این استان را برطرف کنیم.

وی اظهار کرد: اگر چه استان لرستان یکی از امن ترین استانهای کشور است اما وجود احساس ناامنی یکی از معضلات گریبانگیر استان است که باید در راستای رفع آن تلاش کنیم؛ البته برگزاری دو مسابقه ورزشی جهانی و همچنین خریداری یک فروند هواپیمای اختصاصی به نام استان لرستان از جمله اقداماتی بوده است که بمنظور از بین بردن احساس ناامنی نسبت به لرستان انجام شده اند.

استاندار لرستان در ادامه ضمن انتقاد از ضعف رسانه ای در بازتاب خرابی های سیل کوهدشت گفت: متاسفانه به دلیل فقر مطالبه گری در استان رسانه ها آنگونه که باید خرابی های سیل شهرستان کوهدشت را در حالی که 61دهنه پل تخریب و به 600 کیلومتر از زیرساخت ها آسیب دیده بودند را منعکس نکردند؛ اما در مقابل یک خبرنگار در ایلام به قدری قدرت داشت که توانست تمام خرابی ها را در صداو سیما انعکاس دهد و دولتی ها را به واکنش وادارد.

بازوند به عبور یک خط لوله 410 کیلومتری انتقال نفت خام از استان لرستان اشاره کرد و افزود: وجود این لوله انتقال نفت خام طی چند دهه اخیر همواره برای استان لرستان آسیب زا بوده است؛ اما به خاطر عبور همین لوله در شازند 50 هزار میلیارد تومان، در خیرآباد پنج تا شش هزار میلیارد تومان، در قم 10 هزار میلیارد تومان و در تهران 20 هزار میلیارد تومان صورت گرفته است.

وی عدم استفاده از ظرفیت خط لوله انتقال نفت خام از خاک لرستان را ناشی از فقر مطالبه گری در این استان دانست و افزود: مجمع عالی بسیج می تواند کاری کند که مردم و مسئولان را از فقر مطالبه گری آگاه کند.

استاندار لرستان با بیان اینکه بر اساس آسیب شناسی صورت گرفته یکی از آسیب های گریبتگیر استان لرستان فقر مطالبه گری است گفت: در حال حاضر600 هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه وجود ارد و با این حال اگر بتوانیم که این مطالبه را ایجاد کنیم که سالانه شش هزار میلیارد تومان از این نقدینگی وارد استان شود آن وقت می توانیم بر غول بیکاری فائق شویم.

بازوند افزود: با توجه به فعالیت کارگروههای تخصصی در مجمع عالی بسیج استان باید مشکلات مبتلاء به استان در این کارگروهها مورد بررسی و راهکارهای مناسب برای رفع آنها ارائه شوند.

ارسال نظرات