فرماندار نیر:

ایجاد پارک علم و فن‌آوری در نیر

فرماندار نیر از احداث پارک علم و فن آوری در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۰۹۳۶
|
۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، اکبر صمدی، فرماندار نیر در بازدید از مکان های مورد نظر برای احداث پارک علمی و فن آوری گفت: پارک علمی و فن آوری استان اردبیل در زمینی به مساحت پنج هکتار با هدف
کمک به حل مشکلات بخش اقتصاد ، صنعت، کشاورزی، خدمات، گردشگری، اجتماعی و حوزه های دیگر احداث می شود.

وی راه اندازی این مرکز را گامی مهم در حمایت از نخبگان شهرستان نیر و استان دانست و افزود: با هدف توسعه علمی و حمایت از سرمایه های انسانی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل هم در این بازدید شهرستان نیر را به دلیل داشتن بودن امکانات بهترین مکان برای احداث پارک علم و فن آوری دانست.

علی شامل افزود: با توجه به اهمیت مرکز علم و فناوری برای عملیاتی شدن ایده ها در حوزه تجاری نبود پارک علم و فناوری در شهرستان نیر و استان یک خلاء بزرگ است در حالی که نیر با وجود مراکز آموزش عالی و جوانان مستعد و توانمند شرایط مناسبی را برای راه اندازی پارک علم و فن آوری دارد.

وی اظهار کرد: کار بر روی ایده های علمی جوانان این مرز و بوم در جریان اقتصاد مقاومتی تولید ثروت است که با حرکت نظا م مند به سوی پژوهش و تحقیقات ارزشی علاوه بر تولید ثروت و اشتغال زایی موجب حل بسیاری از مشکلات دیگر جامعه می شود.

نماینده سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی هم در ادامه گفت: ما در این مراکز به کسانی که صاحب ایده باشند کمک خواهیم کرد تا ایده خود را به ثمر برسانند.

کمالی افزود: پارک علم و فن آوری سازمانی است که به وسیله متخصصان حرفه ای اداره می شود و هدف اصلی این سازمان افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکت ها و موسساتی است که متکی بر علم و دانش در محیط پارک فعالیت می کنند.

وی اظهار کرد: این مراکز در رشد اقتصادی سریع ، اشتغال و توسعه فن آوری موثرند و در این مراکز روش های مختلف پشتیبانی و مشاوره ارائه کرده و درباره بحث مالی در دوره های مختلف تسهیلات بدون سود می دهیم.

ارسال نظرات