عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از نگارش اثری با عنوان «فلسفه علوم قرآن» خبر داد و گفت: این نوشتار منبع پیش‌نیاز مناسبی برای دانشجویان و دانش‌پژوهان حوزه علوم قرآن به شمار می‌رود.
کد خبر: ۸۵۹۰۹۵۵
|
۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن جواهری، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ضمن بیان این مطلب  گفت: در کتاب فلسفه علوم قرآن به تعریف علوم قرآنی، ارتباط آن با علوم دیگر، رده‌بندی و روش تحقیق در علوم قرآن، شاخه‌های اصلی و مأخذشناسی می‌پردازیم و به طور کلی همه مباحثی که در گذشته بدان رئوس ثمانیه گفته می‌شد، در این اثر پرداخته شده است.

وی با اشاره به اینکه اثر حاضر برای دانش‌پژوهان و دانشجویان حوزه علوم قرآن که گام نخست را برداشته‌اند، مناسب است، افزود: رده‌بندی این اثر با رده‌بندی‌های گذشته متفاوت است و سایر رده بندی‌ها نیز در این اثر نقد و بررسی کرده است.

حجت‌الاسلام جواهری با بیان اینکه در حال حاضر محتوای فلسفه علوم قرآن را در کلاس‌های درس کارشناسی ارشد تدریس می‌کند، گفت: فعلا مشخص است این اثر از سوی چه نشری منتشر شود.

وی درباره آثاری که مربوط به اعجاز قرآن کریم نگاشته است، توضیح داد: اکنون «اعجاز و تحدّی قرآن کریم» در 350 صفحه و «اعجاز بیانی و اعجاز تأثیری قرآن کریم در 500 صفحه ویرایش نهایی شده و به زودی از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر می‌شود.

این عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: کتاب «اعجاز علمی و تشریعی قرآن کریم» نیز مباحث نظری در این حوزه را با دیدگاه جدید مطرح و برخی شبهات در این حوزه را نیز پاسخ گفته است.

جواهری با بیان اینکه طرح تمحض در پژوهشگاه در چارچوب مباحث اعجاز قرآن تعریف شده است، گفت: مباحث اعجاز با اینکه مباحثی تکراری است اما برخی بخش‌های آن تاکنون مورد توجه و تحقیق و پژوهش قرار نگرفته است که امیدواریم با این مجموعه گام مهمی در عرصه قرآن کریم برداریم.

ارسال نظرات