خبرهای داغ:
مدیر جهاد کشاورزی کلیبر:

طرح های صنایع تبدیلی در کلیبر اجرا مي شود

خبرگزاري بسيج: مدیر جهاد کشاورزی کلیبر در حاشیه سومين مجمع عمومی بسیج کلیبر با موضوع کشاورزی، از اجرای طرح های صنایع تبدیلی در کلیبر خبرداد.
کد خبر: ۸۵۹۰۹۸۵
|
۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، محمد تقی جعفری، گفت: براي عملیاتی كردن اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی باید آگاهی بهره برداران جهت استفاده بهینه از تولید را بالا برده و بهره وری را افزایش داد.

وی افزود: در این راستاحرکت خوبی در زمینه جذب نیروی انسانی جوان، کارشناس و کارآمد در سطح شهرستان انجام و شبکه ها و پایگاه های علمی کردن کشاورزی ایجاد شده است و برای همه روستاها کارشناس تعریف شده که با بهره گیری از نفوذ علمی کارشناسان می توانیم در آینده شاهد رشد بهره وری اقتصادی باشیم .

جعفری اظهار كرد: براي افزایش تولید و مقاومت در مقابل انواع آفت ها و بیماری ها، استفاده از دانه ها و نهال های کشاورزی مرغوب و اصلاح شده بايد جزء اولویت های کاری کشاورزان باشد.

وي اعلام كرد: براي افزایش ضریب مکانیزاسیون، خط ویژه اعتباری برای خرید ماشین آلات کشاورزی تعریف و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

دبیر کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان با مقایسه میزان تولید اراضی دیم شهرستان با تولید پایاب هزارهکتاری سد ارسباران، گفت: سالانه حدود 50هزارتن محصول از پایاب سد ارسباران برداشت می شود که درطول چهار سال گذشته بیش از 85درصد از هزینه عملیات ساخت سد و انتقال آب و تجهیز شبکه پایاب برگشت سرمایه شده است.

محمد تقی جعفری تصريح كرد: براي افزایش تولید شهرستان و ایجاد اقتصاد پویا و پایدار، ضروری است سند تدبیر و توسعه شهرستان عملياتي شود.

وي اين سند را شامل ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی میوه با محوریت ذغال اخته، گاوداری شیری یک هزار راسی، انتقال آب از رودخانه ارس به مناطق مولان و آبش احمد و ساخت همزمان کانال های انتقال آب سد پیغام چایی توسط بخش خصوصی و دولت برشمرد.

وی در پایان سخنان خود خواستار اطلاع رسانی از سوي مبادی مربوطه جهت مشارکت مردم برای ایجاد شرکت های مشارکتی و غیر مشارکتی شد و خبر داد: در مناطق محروم کشور به خصوص در مناطق روستایی، عشایری و مرزی، تسهیلات مناسب با بهره خیلی کم، به شرکت های مشارکتی و غیر مشارکتی واگذار می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها