خبرگزاري بسيج: فرمانده بسیج دانش آموزی اسکو از اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزان اسکویی(دوره دوم متوسطه) به مناطق عملیاتی شمالغرب كشور خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۰۹۹۱
|
۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸

ناصر منصوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، افزود: این دانش آموزان به مدت دو روز به مناطق عملیاتی اعزام شدند كه ضمن بازدید از این مناطق، از برنامه های فرهنگی ویژه ای نیز در قالب نمایش رزمی، فرهنگی و بصیرتیاستفاده خواهند کرد.

فرمانده سپاه اسکو نیز در صحبت هايي، اظهار كرد: امروز اردوهای راهیان نور این موقعیت را برای دانش‌آموزان فراهم کرده تا از نزدیک با مناطق عملیاتی و محل شهادت هزاران شهید آشنا شوند.

بهمن فتح‌زاده ادامه داد: باید برای برگزاری و کیفیت بخشی به این برنامه‌های فرهنگی نهایت تلاش خود را انجام دهيم که این دانش‌آموزان با کوله‌باری از عشق و معرفت خالص به پروردگار و آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت بازگردند.

وی تاكيد داشت: طرح راهیان نور عمق فرهنگی دارد که تأثیر آن به طور كامل در میان جوانان و نسل‌های پس از جنگ مشهود است.

مدیر آموزش و پرورش اسکو نیز با اشاره به اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی، خاطرنشان كرد: وظیفه مهم در این اردو، تقویت باورهای دینی، انتقال و ترویج فرهنگ ایثار، فداکاری، شهادت وحفظ ارزش‌های انقلاب است.

به گفته یحیی نجابت ، وظیفه مهم امروز مسئولان کشور به خصوص مدیران و دبیران مدارس که در عرصه تعلیم و تربیت فعالیت دارند، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و انتقال این اين فرهنگ به نسل‌های آینده است..

نجابت تصريح كرد: راهیان نور یک حرکت فرهنگی بزرگ است که این برنامه فرهنگی تأثیر بسزایی بر روی اخلاق و فرهنگ دانش‌آموزان ما دارد که باید با همت و تعامل سازنده مجموعه سپاه و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان، بيشترين استفاده از ظرفیت اعزام کاروان راهیان‌نور دانش‌آموزانی به عنوان تأثیرگذارترین قشر صورت پذیرد.

ارسال نظرات