رودخانه نمین چایی حد فاصل پل محمدیان تا پل ذوالفقار پس از چندین دهه در حال لایه روبی و بازگشایی است.
کد خبر: ۸۵۹۱۰۸۹
|
۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

سید احمد موسوی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از نمین،با اشاره به لایه روبی رودخانه نمین چایی اظهار کرد: لایه روبی این رودخانه در حدفاصل پل محمدیان تا پل ذوالفقار آغاز شده است.

سرپرست شهرداری نمین گفت: با توجه به اینکه به محدوده مورد نظر در نمین چایی دسترسی وجود نداشته در طول چندین دهه گذشته اصلا لایه روبی نشده است.

وی با اشاره به وضعیت بهداشتی روخانه نمین‌چایی افزود: در حد فاصل پل محمدیان تا پل ذوالفقار نسبت به عمق زمین نیم تا یک متر رسوب بسته، علف های هرز با ارتفاع یک الی دو متر رشد کرده و حتی در بین این مسیر درختانی نیز روییده است.

موسوی افزود: محدوده مورد نظر از وضعیت بهداشتی مناسبی برخوردار نبوده و در فصل تابستان نیز بوی نامناسبی محیط اطراف را فرا می گرفت.

وی اظهار کرد: در یک سمت از رودخانه نیز دیوار حائل وجود نداشته و در صورت جاری شدن سیل و سیلاب املاک و باغ های مجاور را تهدید خواهد کرد.

سرپرست شهرداری نمین با بیان اینکه مسیر مورد نظر در حال لایه‌روبی و بازگشایی است، گفت: با توجه به اینکه از پل محمدیان تا پل ذوالفقار جزو هسته مرکزی شهر محسوب می شوند اما به خاطر عدم دسترسی تا کنون لایه‌روبی نشده بود.

وی افزود: لایه روبی محدوده پل ذوالفقار تا اوتوبان اردبیل نیز جزو اولویت های بعدی بوده که با توجه به اعتبارات پیش رو عملیاتی خواهد شد.

موسوی بیان کرد: احداث دیوار این محدوده از هسته مرکزی شهر ضروری بوده و نیازمند اعتبارات استانی است.

ارسال نظرات