خبرهای داغ:
یادداشت:

بلاتکلیفی انتخابات خانه مطبوعات / استاندار نسبت به وضعیت خانه مطبوعات سکوت نکند

چرا در سال حساس انتخابات خانه مطبوعات استان گلستان فاقد وجاهت قانونی است؟
کد خبر: ۸۵۹۱۱۰۰
|
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، روز گذشته مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان در طی نشستی با خبرنگاران استان گلستان به ابعاد مختلف تعویق خانه مطبوعات استان گلستان پرداخت و با توجه به عدم دعوت برخی از چهره‎های منتقد نسبت به عملکرد ارشاد اسلامی گلستان در خصوص تعویق انتخابات خانه مطبوعات لازم است چند نکته‎ای را در خصوص تعویق انتخابات در گلستان اشاره کرد.

نخست اینکه نفوذ امروز مسئله داغ  سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی کشور  است موضوعی که بارها و بارها از سوی مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته و به مسئولان گوشزد شده است.

غرب به دنبال روزنه های نفوذ به مسائل سیاسی و فرهنگی کشور است و برای این مسیر چند روش را در پیش گرفته نخست اینکه چهره‎های که با سیاست‎های استکبار جهانی مشکل ندارند در نقاط حساس و تصمیم‎گیر کشور قرار دهند و برای این کار توقیت چنین چهره‎هایی را از طریق عوامل خود دنبال می‎کند.

دوم اینکه کسانی که تفکر روشنفکر مآبانه دارند را مشاوران مسئولان تصمیم‎گیر کشور قرار دهند تا با مشاوره خود اهداف استکبار را تقویت کند لذا در مسئله نفوذ بیگانه‎ای در بین ما قرار نمی‎گیرد بلکه افکار بیگانه در بین ما مسیر خود را پیدا می‎کند.

لذا با این توضیحات، عملکرد فرهنگ ارشاد اسلامی این نکته را بیش از پیش متجلی میکند و شاید  انتخابات خانه مطبوعات استان گلستان را بتوان مانور آزمایشی برای نفوذ مسائل فرهنگی مد نظر قرار داد و متاسفانه فرهنگ ارشاد اسلامی گلستان نشان داد که چهره‎هایی با دخالت در مسائل خانه مطبوعات گلستان توانستند انتخابات خانه مطبوعات استان را به تعویق بیندازند.

ثالثا با توجه به اینکه فرهنگ ارشاد اسلامی گلستان  وظیفه نظارت و برررسی صحت انتخابات خانه مطوبات گلستان را به دوش می‎کشید و اقدامات فرهنگ ارشاد اسلامی نشان داد که دلیل قاطعی برای این تعویق انتخابات وجود نداشته چرا که در ابتدا زمزمه‎ها و حرف‎هایی از سوی فرهنگ ارشاد اسلامی نسبت به چهره‎های انتخاباتی مطرح بود و در ادامه لیست خبرنگاران استان گلستان مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت ثبت اساسنامه مورد هجمه قرار گرفته که ارشاد گلستان در این مسیر با تدبیر عمل نکرده و کاملا ناکارآمد بوده است.

ابتدا فرهنگ ارشاد اسلامی در طی سال‎ها می‎توانست پیگیر امورات اساسنامه خانه مطبوعات گلستان شود چرا در زمانی که انتخابات خانه مطبوعات گلستان مورد تایید خود فرهنگ ارشاد اسلامی گلستان قرار گرفته به تعویق افتاده این نشان می‎دهد که مدیریت در فرهنگ ارشاد اسلامی در برگزاری انتخابات چند صد نفری بسیار ضعیف بوده است و وجاهت قانونی اساسنامه که ثبت اسناد دارد بهانه‎ای بیش نیست.

همچنین مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی با برگزاری نشست خبری چه سیاستی را دنبال می‎کرد و مهمترین افشاء گری که در این نشست خبری اتفاق افتاده چه موضوعی بوده است؟

شاید نقطه اشتراک منتقدان عملکرد فرهنگ ارشاد اسلامی با آقای فضیلت در یک نقطه باشد و آن این است که با «غوغاسالاری و جار و جنجال چیزی حل نمی‎شود» و نیاز است با توجه به اینکه قیم خانه مطبوعات گلستان خود طرف دعوی می‎داند و نه بزرگتر! معضلات اصحاب رسانه استان گلستان از مدیریت‎های بالادستی و حتی مجلس شورای اسلامی پیگیری شود و سکوت مسئولان استانی در این خصوص ضعف دستگاه مدیریتی را بیش از گذشته نمایان خواهد کرد.

سوال اساسی اصحاب رسانه از استاندار گلستان این است که چرا در سالی که انتخابات در پیشروی است خانه مطبوعات استان گلستان فاقد وجاهت قانونی است آیا با توجه به حساسیت انتخابات این نیاز در استان احساس نمی‎شود که مسئولان هر چه زودتر نسبت به تعیین و تکلیف فرهنگ ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات گلستان اقدام کنند.

داود خاندوزی

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار