رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بخش خصوصی می تواند در رشد اقتصادی کشور نقش بسزایی داشته باشد که از این رو باید دولت با پرداخت بدهی خود به بخش خصوصی زمینه های رشد این بخش را فراهم نماید.
کد خبر: ۸۵۹۱۱۲۷
|
۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
رشد شرایط اقتصادی کشور در گرو توجه بیشتر به بخش خصوصی/ تحریم های بانکی مشکلی برای صنعتگران است

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، علی لاریجانی در جلسه شورای اداری استان البرز که در استانداری البرز با حضور استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولین و مدیران استانی برگزار شد، بهره برداری تقاطع غیرهمسطح حصارک را به عنوان راهکاری جهت رفع ترافیک در این شهر دانست و اظهار داشت: این پروژه با همکاری مسئولین و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.

وی افزود: رشد جمعیت و مهاجرت پذیری استان البرز از جمله مسائلی به شمار می رود که نیازمند ساماندهی درست سرمایه گذاری و حمایت های لازم در زمینه های مختلف می باشد که باتوجه به پیشنهادات شهردار کرج می توان برای بودجه سال آینده اقدامات مثبتی انجام داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی کمک به شهرداری ها را مشروط به کاهش فضای فشار بر بودجه دولت عنوان کرد و گفت: نمایندگان به پیشنهادات شهرداری ها جهت بررسی در برنامه ششم دولت توجه کنند و هیچ مشکلی برای دستگاه ها جهت استفاده از اموال غیر منقول وجود ندارد و در برنامه ششم نیز این مهم در نظر گرفته خواهد شد.

وی تحریم های بانکی را مشکلی برای صنعتگران دانست و افزود: با وجود عدم مدیریت صحیح، کشور دوره سختی را طی نموده به طوریکه در چند سال اخیر از لحاظ تحریم ها بسیار تحت فشار بوده است.

لاریجانی ادامه داد: بخش خصوصی می تواند در رشد اقتصادی کشور نقش بسزایی داشته باشد که از این رو باید دولت با پرداخت بدهی خود به بخش خصوصی زمینه های رشد این بخش را فراهم نماید.

وی خاطر نشان کرد: مشکلات موجود در کشور موجب می شود پایه های اقتصاد کشور ضعیف شود که امیدواریم بعد از توافقات هسته ای شرایط اقتصادی کشور از رکود خارج شود و شرایط آبادانی نیز فراهم گردد و این آبادانی بدون حضور مردم و همچنین فعالیت بخش خصوصی انجام نخواهد شد که در این راستا اجازه واگذاری طرح های عمرانی دولت به بخش خصوصی به منظور تسهیل فضای کسب و کار داده شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در بهره برداری از طرح های عمرانی در کشور گفت: با بودجه ای حدود 30هزار میلیارد تومان، کلنگ زنی پروژه های عمرانی با هزینه 40هزار میلیارد تومانی انجام شده است که واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی به جهت بهره برداری از این طرح ها لازم و ضروری است که به همین منظور حل ریشه ای مشکل بودجه درکشور باید انجام گیرد و با این شرایط بهبود وضعیت اقتصادی در سال آینده بعید به نظر می رسد.


وی تصریح کرد: داشتن انگیزه و روحیه جهت برخورداری از جامعه ای سالم برای رشد و توسعه اقتصاد لازم است چراکه باید از مسائلی که موجب انحراف ذهن جامعه می شود پرهیز کرد.

لاریجانی تخریب ها و اظهارات نادرست را در زمان انتخابات حرکتی ضد مردم سالاری دانست و گفت: باید اجازه داد تا مخالفان و موافقان نظرات خود را ارائه دهند تا شاهد تهمت زدن و آزرده خاطر کردن افراد نباشیم که این رفتار به ایجاد زمینه های دشمنی می انجامد.

وی از جایگاه کشور در منطقه ابراز رضایت داشت و گفت: با تدابیر مناسب و عقلانیت توانسته ایم در مسائل استراتژیک منطقه ای جایگاه خوبی داشته باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها