نورالله غلامیان از ارائه تسهیلات بانکی به متقاضیان احیای بافت های فرسوده شهری در مرکز استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۱۲۷۸
|
۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ شهردار شهرکرد اظهار داشت: این تسهیلات به منظور تسریع در احیای بافت فرسوده شهرکرد و جلوگیری از ساخت‌وسازهای خارج از ضوابط ارائه می‌شود.

وی افزود: در همین راستا تخفیفاتی معادل 50 درصد از سوی شهرداری شهرکرد به شهروندان تعلق می گیرد.

غلامیان دهکردی خاطر نشان کرد: این تسهیلات شامل عوارض صدور پروانه، تراکم های تشویقی در ارتفاع با شرایط خاص و لحاظ ضوابط ویژه ی مختص به بافت فرسوده که در راستای باز زنده سازی بافت فرسوده به مردم اعطا می شود.

شهردار شهرکرد تصریح کرد: در دهه گذشته به منظور ساماندهی بافت‌های فرسوده، شهرداری با سیاست الگوسازی برای ترغیب ساکنان، ایجاد درآمد و ارزش افزوده برای ایشان اقدام به ساخت مجموعه هایی در این عرصه توسط سازمان نوسازی و بهسازی این شهرداری نمود که خوشبختانه اثرات مثبت آن کاملا" امروز نمایان گردیده است.

وی خاطر نشان ساخت: هم اکنون 86 هکتار بافت فرسوده در شهرکرد وجود دارد که این فضا کمتر از 2 درصد مساحت 5 هزار هکتاری مرکز استان را در بر دارد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۵:۰۹ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
باسلام و احترام :
احیای بافت قدیم شهرکرد ، با سند ملی راهبردی احیا ( بهسازی و نوسازی مصوب هیات محترم ویزاران دولت ) مغایرت ومنافات دارد . شهرداری ودستگاهای وابسطه جای خود را با ساکنین و مالکین واقعی بافت قدیم شهر ، عوض کرده و بر سر خانه مالکین پاساژ و مغازه دو طبقه ساخته و به دیگران میفروشند( با استفاده از امکانات وافر پیش بینی شده دولتی ، در طرح احیا ) که اسم آنرا هم گذاشته اند نوسازی و بهسازی بافت قدیم شهرکرد .