خبرهای داغ:
رئیس شورای زکات استان قزوین

زکات با هدف جلب رضای خدا و اعتقاد به روز رستاخیز پرداخت شود

رئیس شورای زکات استان قزوین با تأکید بر این که پرداخت زکات با هدف جلب رضای خدا و اعتقاد به روز رستاخیز اثربخش می شود، گفت: طهارت و افزایش رزق منفعتی است که با پرداخت زکات به دست می‌آید.
کد خبر: ۸۵۹۱۲۹۵
|
۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین، حجت السلام عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای زکات اظهار کرد: خداوند متعال درباره ساخت‌ و ساز مسجد می‌فرمایند انحصاراً و اختصاصاً تنها کسانی می‌توانند مساجد را آباد کنند که به خداوند و روز رستاخیز ایمان دارند و این یک اصل اساسی در این حوزه است.

زکات با هدف جلب رضای خدا و اعتقاد به روز رستاخیز پرداخت شود

وی با بیان این که این اصل مهم در حوزه زکات نیز صدق می‌کند، تأکید کرد: زکات را کسانی می‌توانند اقامه، برپا و احیا کنند که به خدا و روز رستاخیز ایمان دارند و اگر افراد فعال در این حوزه، ایمان به خدا و روز رستاخیز نداشته باشند نمی‌توانند به موفقیت دست پیدا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این که اگر مسئولان امر ایمان نداشته باشند زحمات و تلاش‌ها اثربخش نخواهد شد، خاطرنشان کرد: اگر شب و روز هم در حوزه زکات تلاش شود اما افراد بی‌ایمان در این حوزه وارد شوند، اثربخشی حاصل نمی‌شود و زحمات همه افراد مجموعه بی‌نتیجه خواهد ماند.

رییس شورای زکات استان قزوین افزود: باید کسانی که در حوزه ترویج و تبیین زکات تلاش می‌کنند مورد توجه قرار گیرند و از افرادی که تلاش مضاعف انجام می‌دهند بیشتر حمایت شود.

وی با تأکید بر این که زکات باید برای جلب رضای خدا پرداخت شود، ادامه داد: نباید با وعده ساخت‌وساز و کارهای عمرانی مردم را به پرداخت زکات تشویق کرد بلکه زکات باید برای جلب رضای خدا و اعتقاد به روز رستاخیز که خداوند وعده کرده است پرداخت شود.

حجت السلام عابدینی با تأکید بر این که باید در عبادات مراقب باشیم که چه چیزی را عبادت می‌کنیم، اذعان داشت: خداوند متعال در خصوص عبادت می‌فرماید همه موجودات را برای عبادت خلق کرده‌ام و انسان را بیشتر به توحید در عبادت دعوت کرده است.

امام‌جمعه قزوین با بیان این که توحید در عبادت امری ضروری است، یادآور شد: خداوند می‌فرماید انسان گاهی چیزهایی را عبادت می‌کند که سود و ضرری برای او ندارد و خداوند به چنین انسان‌هایی اف می‌فرستد و با این کار به ما می‌فهماند که در عبادت هم نفع و ضرر مطرح است یعنی انسان با عبادت ضررهایی را دفع و منافعی را به دست می آورد.

طهارت و افزایش رزق منفعتی است که با پرداخت زکات به‌دست می‌آید

وی با اشاره به این که نخستین نفعی که در پرداخت زکات نصیب زکات دهنده می‌شود طهارت و پاکی جان و مال است، گفت: باید جامعه عقیده پیدا کند آلودگی‌هایی که از راه عدم پرداخت زکات به انسان می‌رسد او را دچار گرفتاری‌های بسیاری خواهد کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این که عمل به دستورات الهی موجب افزایش رزق می‌شود، اظهار کرد: باید جامعه به این باور برسد که طبق فرموده خداوند در قرآن، پرداخت خمس و زکات موجب چندبرابر شدن رزق می‌شود و سایر عوامل مانند بارش نزولات آسمانی عامل اصلی در افزایش رزق به شمار نمی‌آیند.

مبلغان زکات نیازمند کارگاه آموزشی هستند

حجت‌الاسلام علی نعمتی الهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با تأکید بر این که مبلغان برای تأثیرگذاری بیشتر در حوزه تبیین زکات نیازمند کارگاه آموزشی هستند، گفت: مبلغان باید به خوبی بتوانند اهمیت و جایگاه پرداخت زکات را برای مردم تشریح کنند و آنها برای رسیدن به این توانایی نیازمند کارگاه آموزشی هستند.

وی تصریح کرد: هیئات مذهبی از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و باید در حوزه زکات از ظرفیت آنها استفاده شود.

احیای زکات امر بسیار مهمی است

حجت‌الاسلام مجتبی قائد امینی مشاور استاندار قزوین با بیان این که بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها برای جمع‌آوری زکات آمادگی کامل دارند، گفت: نباید زکات جمع‌آوری شده فقط در حوزه عمرانی هزینه شود و ضروری است به حوزه‌های دیگر نیز پرداخته شود.

وی تصریح کرد: برای تبیین کامل امر زکات در جامعه نیازمند برگزاری همایش هستیم تا علما به خوبی مسائل مربوط به آن را تشریح کنند.

صدا و سیمای مرکز قزوین آماده تولید برنامه‌های ویژه در حوزه زکات است

علی محمدی، نماینده صدا و سیمای مرکز قزوین در شورای زکات اظهار کرد: اگر در حوزه زکات نیاز به برنامه‌های ویژه‌ای باشد این مرکز آمادگی کامل برای تولید آن را دارد.

محمدی با بیان این که باید به موضوع زکات بیش از پیش پرداخته شود، اظهار کرد: زکات موضوع بسیار مهمی است که می‌توان از ظرفیت صدا و سیما برای تقویت آن استفاده کرد.

تقویت حوزه زکات نیازمند همکاری همه ائمه جمعه است

حجت‌الاسلام محمود گروسی مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، اظهار کرد: لازم است زیر مجموعه شورای زکات کمیته‌های مختلفی تشکیل شود تا با برنامه ریزی دقیق‌تر ورود جدی‌تری به این حوزه داشته باشیم.

وی تشکیل کمیته تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی را ضروری عنوان کرد و گفت: با تشکیل این کمیته می‌توان کار تحقیقی و آسیب‌شناسی در این حوزه بسیار مهم که مورد تأکید دین اسلام است را با جدیت بیشتری دنبال کرد.





1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها