خبرهای داغ:
هشدار پلیس فتا به کاربران فضای مجازی:

تهدید و نشر اکاذیب در شبکه‎های اجتماعی قابل پیگرد است

رئیس پلیس فتا گلستان در خصوص توهین، افترا و پخش شایعه در فضای مجازی به خصوص تلگرام گفت: تهدید و نشر اکاذیب در شبکه‎های اجتماعی از مجاری قانونی قابل پیگرد است.
کد خبر: ۸۵۹۱۳۲۸
|
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حبیب الله رجبلو در گفت‎گو با خبرنگاران اظهار کرد: هر گونه انتشار اکاذیب برعلیه اشخاص به عنوان جرم محسوب می‎شود و انتشار آن در فضای مجازی باعث می‎شود فرد متضرر بتواند از مجاری قانونی و طرح شکایت آن را پیگیری کند.

وی به توهین، افترا و پخش شایعه در فضای مجازی به خصوص تلگرام اشاره کرد و تصریح کرد: توصیه من به کاربران عزیز این است که قبل از فعالیت در شبکه‎های اجتماعی به قوانین مجازات فعالیت‎های غیر قانونی در این شبکه‎ها مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتا گلستان هر گونه فعل یا ترک فعلی که در قانون برای آن مجازات تعریف شده باشد جرم است، گفت: در فضای مجازی از جمله تلگرام اگر جرائمی در حال اتفاق افتادن است در حوزه ماموریتی پلیس فتا قرار دارد و هر شهروند که در این فضا اگر مورد تهدید قرار گرفت و یا با نشر اکاذیب رو به رو شد با مراجعه دستگاه‎ قضایی و طرح شکایت می‎توانند پیگیر حقاق حقوق خود باشند.

رجبلو در خصوص میزان جرائم گفت: با مراجعه به شرح قانون جرائم برای توهین، افترا و توهین به شخصیت‎های تراز اول و برجسته سیاسی کشور مشخص شده است و نوع جرم آنها مشخص است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار