جنگل فندقلو با یک میلیون اصله نهال گلدانی فندق، ازگیل و آلوچه توسعه خواهد یافت.
کد خبر: ۸۵۹۱۵۴۲
|
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ازنمین، فرهاد عبدالعلی پور، فرماندار شهرستان نمین در بازدید از طرح های توسعه جنگل فندقلو اظهار کرد: این طرح در قالب یک میلیون اصله نهال گلدانی از گونه های بومی و جنگلی از جمله فندق، ازگیل و آلوچه بوده که تمامی این نهال ها طی سال های آتی جهت توسعه جنگل فندقلو استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به وجود پتانسیل عظیم گردشگری و جنگلی خدادادی درشهرستان نمینگفت: با ساماندهی و مدیریت متمرکز و یکپارچه منطقه جنگلی فندقلو و ایجاد تمهیدات لازم از جمله تعیین محلی مناسب به عنوان پارکینگ خودروها به منظور جلوگیری از تردد انبوه خودروهای مسافران و میهمانان در لابه لای این طبیعت بکر که باعث تخریب جنگل شده انجام شود.

فرماندار نمین گفت: ایجاد محل های مناسب برای پخت و پز کباب و نصب زباله دان در مناطق جنگلی می تواند نقش بسزایی در حفظ و احیای این منابع بکر و بی بدیل داشته باشد.

وی با اشاره به اعتبارات محدود شهرستانی، خواستار حمایت مسئولین استانی در اختصاص اعتبارات خاص برای این امر شد، افزود: در صورت ایجاد زیرساخت های لازم، منطقه توریستی و گردشگری فندقلو به سمت و سوی توسعه، سودآوری و تبدیل شدن به محلی اقتصادی برای جلب سرمایه های گردشگران خارجی و داخلی سوق داده خواهد شد.

گفتنی است شهرستان نمین با داشتن 16 هزار و400هکتار اراضی جنگلی و طبیعی بیشترین مناطق جنگلی را در سطح استان اردبیل به خود اختصاص داده است .

ارسال نظرات