برای امداد رسانی به ساختمان های بلند می‌بایست از بالابرهای 20 متری استفاده کرد که متاسفانه فعالاً در این شهرستان موجود نیست لذا مسئولان می‌بایست در این راستا همت کنند.
کد خبر: ۸۵۹۱۵۴۷
|
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، با توجه به حادثه ای که اخیراً در پاشاژ آذربایجان مشگین‌شهر رخ داده و میلیاردها ريال خسارت به بازاریان آن محل وارد کرده است و مردم بر این باورد که تاخیر آتش نشانی موجب از بین رفتن پاشاژ شده است از این رو حسین دادوند رئیس آتش نشانی شهرستان مشگین‌شهرضمن تشریح این حادثه گفت: همزمان با عید سعید قربان ساعت 18:15 دقیقه توسط یکی از مسئولین شهرستان با اداره آتش نشانی تماس گرفته شد و در عرض کمتر از 15 دقیقه ماموران آتش نشانی در محل حاضر شدند و با 3 کپسول6 کیلویی و 3 کپسول 12 کیلویی اقدام به خاموش کردن آتش شده است و به دنبال آن سه دستگاه خودرو نیروهای استراحت بدون لباس استراحت در محل حاضر شده و در این عملیات تقریباً با چهار هزار لیتر آب اقدام به خاموش کردن آتش شده است.

وی افزود: در این عملیات از لحاظ شیلنگ کمبودی وجود نداشت اما به خاطر انواع تبدیل کننده در وصل ان دچار دیر کرد شده بودیم و در این میان اقشاری از مردم که خواستار کمک به ماموران آتش نشانی جهت خاموش کردن آتش بودند ناخواسته مانع عملکرد سریع آتش نشانی می‌شدند.

وی در خصوص خسارت وارده به بازاریان گفت: در تهیه صورت وضعیت حادثه متاسفانه بازاریان آمار دقیقی ارائه نکردند و زمانی که از انان اسناد خواسته می‌شد برخی از بازاریان بهانه جویی می‌کردند لذا از عموم شهروندان درخواست می‌شود در پنین حوادت تلخی که رخ می‌دهد از هرگونه سوء استفاده ها پرهیز کنند.

دادوند در خصوص علت آتش سوزی پاساژ گفت: بعد از بازبینی فیلم های دوربین مدار بسته در محل حادثه علت این حادثه سیم کشی محل مشخص شد به طوری که اول مغازه کفش فروشی براثر جرقه برق در طبقه همکف آتش گرفته و سایر مغازه ها را در خود سوزانده است.

وی با اشاره به آمار و تجهیزات آتش نشانی مشگین‌شهر گفت: تمام نیروهای آتش‌نشانی در مشگین‌شهر 18 نفر می‌باشد و خود پرسنل نیز به صورت سه شیفته در حال انجام وظیفه هستند و از این تعداد محدود 5 نفر اعم از تلفن چی، راننده و کمکی همیشه در آماده باش به سر می‌برند.

شهرداری به نحوه ساخت و ساز و ایمنی ساختمان ها نظارت کافی داشته باشد

وی ضمن توصیه های لازم جهت جلوگیری از چنین حوادث ناگواری در سطح شهرستان گفت: در مرحله اول از مجموعه شهرداری انتظار می‌رود بخشی از مبالغ پایان کار و صدور پروانه را به این واحد اختصاص دهد تا به نحوه ساخت و ساز و ایمنی ساختمان ها نظارت کافی داشته و پیش بینی های لازم را قبل از تکمیل ساختمان در نظر بگیریم؛ در مرحله بعد و در ساختمان های مسکونی و تجاری کپسول های آتش نشانی، ماسک، اکسیژن، تبر، انبر، محل وصل شیلنگ آب برای خاموش کردن آتش و نصب آژیر خطر و اتفاء و اعلان حریق و قرار دادن راه روهای فرار اضطراری این موارد را رعایت شود چرا که حادثه خبر نمی‌کند و در یک لحظه یک ساختمان یا مجموعه به کل در آتش از بین می‌رود.

ارائه خدمات آتش نشانی به ساختمان های بلند امکان پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری بسیج ازمشگین شهر، با توجه به اینکه ساختمان های امروزی به صورت آپارتمانی و طبقات بیشتر در این شهرستان احداث می‌شود لذا امکانات و تجهیزات خاصی برای مقابله با حوادثی همچون آتش سوزی ها مورد نیاز است از این رو حسین دادوند رئیس آتش نشانی مشگین شهر گفت: برای امداد رسانی به ساختمان های بلند می‌بایست از بالابرهای 20 متری استفاده کرد که متاسفانه فعالاً در این شهرستان موجود نیست اما در دوره ریاست رسول فانی در شورای شهر خواستار تامین این تجهیزات و تجهیزاتی همچون تشک امداد نجات و امداد چاه که الان وسیله ای به صورت دستی، قرقره ای و سنتی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در زمان شهردار قبل تجهیزاتی جهت تجهیز این واحد درخواست شده بود که به جز ست امداد و نجات به مبلغ دو میلیارد ريال بقیه به دست ما نرسیده است و در نهایت از مجموعه شهرداری و شورای شهر انتظار می‌رود افرادی را به این واحد معرفی کنند که دارای تجربه بوده و جایگزینی مناسب برای نیروهای فعلی باشد.
شعبه دوم اتش نشانی در مشگین شهر ایجاد می‌شود

رئیس آتش نشانی مشگین‌شهر در خصوص وضعیت آتش نشانی شهرستان گفت: زمین مورد نیاز برای احداث شعبه دوم اتش نشانی در مرکز شهرستان در نظر گرفته شده و بالغ بر 250 میلیون تومان توسط شهرداری و شورای شهر تصویب شده اما متاسفانه به علت کمبود اعتبار هنوز محقق نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این واحد در بالای شهر واقع شده و بیشتر به مناطق بالایی خدمات ارائه می‌کند و در ارائه خدمات به مناطق پایین دست با مشکل مواجه هستیم لذا شعبه دوم این واحد در محل میدان نماز تعیین شده است لذا برای مدیریت حوادث از مسئولین ارشد شهرستان و شهرداری مشگین‌شهر انتظار می‌رود با تزریق بودجه مناسب و احداث این واحد، ماموران را در خدمات رسانی به مردم حادثه دیده یاری کنند.

وی تصریح کرد: تمام نیروهای حاضر در این واحد آتش نشانی دوره اتفاء حریق را سپری کرده اند و همچنین بعضی از نیروهای فعال در این واحد به علت کهولت سنتی باید بازنشسته شوند و به جای آنها نیروهای کارآمد و جوان جذب و مورد استفاده قرارداده شوند.

وی تاکید کرد: به خاطر توریستی بودن شهرستان مشگین شهر شهرداری از آتش نشانی برای کمک رسانی به آبیاری فضای سبز استفاده که این عمل در مواقع استراری صورت می‌گیردکه این عملیات غیر فوری محسوب می‌شود.

ارسال نظرات