دادستان شهرستان خاتم:

بهترین و تاثیر گزارترین نوع امر به معروف، روش خود کنترلی است

دادستان شهرستان خاتم در دوره آموزش دبیران و مربیان امر به معرف و نهی از منکربا توضیح و تشریح انواع روش‌های امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: بهترین و تاثیر گزارترین نوع امر به معروف، روش خود کنترلی است.
کد خبر: ۸۵۹۱۵۶۰
|
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم: به همت دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر ناحیه خاتم دوره آموزش دبیران و مربیان امر به معرف و نهی از منکر ویژه مربیان و دبیران حوزه های مقاومت بسیج امام علی(ع) و امام حسن(ع) برگزار شد.

 در این دوره حاج شیخ زاده با بیان ضرورت و اهمیت امر به معروف ونهی از منکر با شیوه های آن و نسبت به توجه به این امر مهم تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در ناحیه خاتم همچنین با اشاره به این موضوع که نگرش به موضوع امر به معروف و نهی از منکر می‌بایست نگرشی تربیتی و مبتنی بر پرورش ابعاد فطری و انسانی افراد باشد، ادامه داد: با شریک کردن سایرین در مباحث مختلف اجتماعی و ایجاد حس مشارکت در واقع موفق خواهیم شد تا ضمن دادن ارزش و شخصیت به طرف مقابل خود آنان را برای پذیرش معروف و دور ساختن از منکر آماده‌تر و آموزش پذیرتر کنیم.

در ادامه این دوره امام جمعه هرات با توجه به فلسفه عاشورا و قیام امام حسین(ع) که با محوریت اقامه امر به معروف ونهی از منکر تحقق پیدا نموده از دبیران امر به معروف خواست که مصادیق معروف ها را تقویت و با مصادیق منکر بصورت لسانی ناهی باشند.

 در روز دوم این دوره توکلی دادستان شهرستان خاتم مطالبی را در خصوص چگونگی و شرح وظایف دبیران امر به معروف  و نهی از منکر  را ایراد نمود و با توضیح و تشریح انواع روش‌های امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: بهترین و تاثیر گزارترین نوع امر به معروف، روش خود کنترلی است که از طریق شخصیت دهی به افراد و سهیم کردن آنان در موضوعات اجتماعی انجام می‌گیرد.

در پایان نیز محسنی نسب رئیس آگاهی خاتم دبیران را با سرقت ها و منکرات آشنا کرد.

ارسال نظرات