رئیس سازمان حج و زیارت کشور در استان لرستان:

دولت عربستان باید در قبال مفقودین فاجعه منا پاسخگو باشد

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: 25 زائر ایرانی در حال حاضر مفقود است که دولت عربستان باید در قبال مفقودین پاسخگو باشد.
کد خبر: ۸۵۹۱۵۷۴
|
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳

به گزارش خیرگزاری بسیج از لرستان، سعید اوحدی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر زنده نگه‌داشتن این حادثه و یاد جان‌باختگان تأکید دارند، اظهار داشت: سه موکب در مرزهای شلمچه، چزابه و مهران با حضور 240 هیئت راه‌اندازی شده‌ است.

وی با بیان اینکه 25  زائر کشور ایران در حال حاضر مفقود هستند که چهار نفر از آن‌ها متعلق به استان لرستان است، افزود: دولت عربستان باید در این رابطه پاسخگو باشد.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور عنوان کرد: با ارسال DNA بستگان مفقودان به کشور عربستان منتظر ارسال نتایج آن تا 10 روز آینده هستیم.

وی بیان کرد: نمی‌گوییم این فاجعه توطئه بوده، اما این بحث بر فلسفه حج و سعودی‌ها آسیب زد که نشان از بی‌تدبیری آن‌ها دارد و این‌ سوء تدبیر نیز باید درست شود.

اوحدی تصریح کرد: با توجه به ارزیابی که امسال شده، تعداد نیروهای امنیتی در مسیرها یک‌ سوم سال‌های گذشته بود که این نیروها بی‌تجربه بودند.

وی با بیان اینکه 35 کاروان ما را به‌ اجبار به مسیر دیگری فرستادند که سبب وقوع این فاجعه شد، خاطرنشان کرد: برای پیگیری این موضوع باید زبان تند و مطالبه گری را داشته باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار