نرخ رشد اقتصادی امسال؛ در بازه صفر تا یک‌درصدی

رشد اقتصادی در ادبیات اقتصادی دلالت بر افزایش تولید یا درآمد سرانه ملی دارد. اگر تولید کالاها یا خدمات به هر وسیله ممکن در یک کشور افزایش پیدا کند، می‌توان گفت که در آن کشور رشد اقتصادی ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۵۹۱۶۶۸
|
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

به گزارش بسیج، برهمین اساس رشد اقتصادی به تعبیر ساده‌تر نشان از افزایش تولید یک کشور در یک سال خاص در مقایسه با مقدار آن در سال پایه دارد. پیش‌بینی‌های اکثر مسوولان اقتصادی کشور از نرخ رشد اقتصادی سال 94، رقمی درحدود 2تا 3درصد و حتی کمی بالاتر از این میزان بود؛ اما آنچه تا به امروز محقق شده و براساس اعلام مرکز آمار ایران رقمی درحدود یک‌درصد است و براساس اعلام یکی از مسوولان مرکز آمار ایران، نرخ رشد کلی اقتصاد سال 94 در مرز یک‌درصد باقی خواهد ماند.

براساس اتفاقات رخ داده در کشور و به این علت که درحال حاضر رکود درکشور وجود دارد، تحریم‌ها قرار نیست تا دی ماه برداشته شود و به دنبال آن بعید است قراردادهای سرمایه‌گذاری آنچنانی نیز تا پایان سال منعقد شود، انتظار داریم با توجه به این شرایط جدید، اجرای برجام و همچنین گشایش‌های بین‌المللی و تحولاتی که در عرصه اقتصادی ایجاد می‌شود، نرخ رشد اقتصادی تا پایان سال در محدوده صفر تا یک‌درصد و با حداقل نوسان محقق شود.
منبع: اتحادیه طلا و جواهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار