مشاور کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی :
بنا به تصمیم وزارتخانه هیچ یک از شرکت‎های تولید کننده تلویزیون در این طرح حضور ندارد.
کد خبر: ۸۵۹۱۷۲۶
|
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸

به گزارش بسیج، علیرضا خزاعی، با اشاره به اینکه برخی کالاهای گروه لوازم صوتی و تصویری در طرح خروج از رکود در بخش صنعت وجود ندارند، اظهار کرد: آنگونه که با وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن لوازم صوتی تصویری صحبت شد، برخی کالاها همچون تلویزیون به طور کلی در این طرح حضور نداشتند.

وی افزود: شاید یکی از این دلایل به دلیل کم بودن عمق ساخت این کالا در داخل کشور است و با ملاک قرار گرفتن تعداد ساخت این کالا در داخل کشور و کم بودن میزان تولید، این کالاها در این طرح گنجانده نشده است.

به گفته عضو انجمن لوازم صوتی و تصویری، موضوع دیگر این است که این طرح در ابتدای راه است و هنوز اجرایی نشده است و بار کردن زیاد این طرح با انواع کالاها احتمال بروز مشکل را افزایش می‌دهد.

وی افزود: از این رو ممکن است با افزایش تعداد کالاهای موجود در مرحله اول، این طرح با مشکل همراه شود.

مشاور کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی کرد: در ماه‌های آینده و با توجه به درخواست بازار بازنگری در باره اسامی شرکت‌ها و کالاها صورت می‌گیرد و حضور محصولات متنوع و برنامه‌های دولت مشخص می‌شود.

وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد تولید کنندگان تلویزیون خود نسبت به همکاری در این طرح تمایل دارند، اما دولت در این طرح برای آن کالا جایی در نظر نگرفته‌است، چرا که برای اجرای این طرح بودجه‌ای طراحی شده است تا کالا به دست مصرف کننده برسد، اما فعلا راهکار قانونی مشابه محصولات دیگر برای این کالا در این لیست تعریف نشده است.

خزاعی در پاسخ به تاثیر بسته خروج از رکود واجرای طرح کارت اعتباری خرید 10 میلیون تومانی و تاثیر آن بر بازار گفت: برای خروج از رکود در بخش صنعت، کلیات طرح مثبت است. زیرا نه تنها رکود در بازار وجود دارد، بلکه کالا در انبارها موجود است و نمی‌توان این طرح را غیر مفید دانست.

به گفته وی، تولیدکنندگان برای سرمایه در گردش به شدت با مشکل مواجه هستند و برخی تولید کنندگان،‌ کارخانه‌های تولیدی خود را تعطیل کرده‌اند. اما مهم این است که باید راهکار اجرای این طرح کمی دقیق‌تر در نظر گفته می‌شد و هزینه‌های تحمیل شده همچون کارمزد و طول دوره پرداخت د در جامعه نیز در این طرح لحاظ می‌شد.

بنا به این گزارش به نقل از اقتصاد، مشاور کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح کارت اعتباری 10 میلیون تومانی خرید طرح خوبی است اما باید جاذب آن در بازار وجود داشته باشد. پیش‌بینی می‎شود که اگر برندهای مشهور در این طرح حضور نداشته باشند، نباید از بازار هم انتظار استقبال گسترده داشت.

ارسال نظرات