قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه پس از کاهش متوالی در 8 روز گذشته با افزایش نسبی روبرو شده ولی همچنان نزدیک به پایین ترین سطح در 3 ماه گذشته قرار دارد.
کد خبر: ۸۵۹۱۷۵۰
|
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸

به گزارش بسیج،  به نقل از رویترز، انتشار آمارهای مثبت مربوط به وضعیت بازار اشتغال آمریکا در ماه اکتبر تاثیر زیادی بر تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت طلا در روزهای گذشته داشته است.

بر اساس این گزارش اقتصاد آمریکا در ماه گذشته بیش از 271 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده که این بهترین عملکرد در 10 ماه اخیر به شمار می رود و نرح بیکاری این کشور نیز به کمتر از 5 درصد رسیده که این رقم نیز پایین ترین سطح در 7 سال و نیم گذشته بوده است.

کارشناسان اقتصادی پیش از این انتظار داشتند اقتصاد آمریکا طی ماه اکتبر تنها 180 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده باشد.

اکنون بسیاری از سرمایه گذاران و تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست دسامبر نرخ بهره را برای نخستین بار از سال 2006 میلادی افزایش خواهد داد. قیمت طلا تحت تاثیر این گمانه زنی ها در روز جمعه به کمتر از 1084 دلار نیز رسیده بود که این پایین ترین رقم از ماه اوت به شمار می رود.

قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه با 0.5 درصد افزایش به بیش از 1093 دلار رسیده است. سام لافلین تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری ام کی اس سوییس تاکید کرد: با توجه به در پیش بودن نشست دسامبر فدرال رزرو احتمالا فشار بیشتری بر قیمت جهانی طلا وارد خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: بعید به نظر می رسد که قیمت جهانی طلا بتواند با شکسته سطح مقاومتی 1100 دلاری با افزایش چشمگیری در شرایط کنونی روبرو شود.

نظرسنجی رویترز نیز نشان می دهد که پس از انتشار گزارش اخیر وزارت کار آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر به بیش از 70 درصد رسیده است. این رقم پیش از انتشار این گزارش به 58 درصد رسیده بود.

بنا به این گزارش  حاکیست، ارزش دلار آمریکا نیز به بالاترین سطح خود در 7 ماه اخیر رسیده است. موسسه مالی اسکاتیا موکاتا نیز پیش بینی کرد: این احتمال وجود دارد که با ادامه روند صعودی ارزش دلار و افت تقاضا، قیمت طلا تا سطح 1044 دلاری کاهش یابد. این پایین ترین قیمت طلا از فوریه 2010 میلادی به شمار می رود.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.4 درصد کاهش به کمتر از 669 تن رسیده که این پایین ترین رقم در 3 ماه گذشته به شمار می رود.

منبع: اتحادیه طلا و جواهر

ارسال نظرات