محرومیت زدایی و اجرای اقتصاد مقاومتی، اهداف اصلی قرارگاه خاتم الانبیا

جانشین مدیر پروژه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در اراک ضمن اعلام اجرای 5پروژه بزرگ در این کلانشهر، رعایت و اجرای اقتصاد مقاومتی و همچنین محرومیت زدایی از مناطق محروم را از محورهای اصلی این قرارگاه سازندگی برشمرد.
کد خبر: ۸۵۹۱۸۵۷
|
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
رضا مقیسه در ننشست خبری قرارگاه خاتم الانبیا در اراک گفت: یکی از اهداف این قرارگاه پیاده کردن اقتصاد مقاومتی است که این امر در مواردی همچون خرید مواد اولیه، ابزار و مصالح مورد توجه قرار میگیرد، همچنین در هر شهر برای اجرای پروژه ها سعی می کنیم در بکارگیری افراد اعم از مهندسان، نقشه برداران، کارگران، رانندگان، ماشین های حمل بار و... به بومی گرایی توجه داشته باشیم.
وی ادامه داد: یکی از محور های کاری قرارگاه خاتم محرومیت زدایی مناطق دوردست و محروم است و به همین منظور در هر مکانی که مستقر می شویم تا شعاع 70 کیلومتری خود را موظف میدانیم هر عملیات محرومیت زدایی ابلاغی را اجرا کنیم.


*اجرای 5 پروژه بزرگ در اراک

مقیسه با بیان اینکه طبق قرارداد با شهرداری اراک قرار است 5 پروژه در سطح این کلانشهر انجام دهیم افزود: مطالعه و طراحی اولیه 2پروژه شامل (تقاطع روگذر میدان شریعتی و روگذر میدان تره بار واقع در کمربندی)تمام و عملیات اجرایی آنها نیز آغاز شده است.
وی ادامه داد: نقشه های پروژه سوم نیز تصویب شده و دو پروژه دیگر نیز در دست مطالعه و طراحی هستند، که این پروژه ها قرار است در محل های میدان ورزش، میدان امام حسن، خیابان شهید بهشتی و خیابان امام(ره) به شکل پل و روگذر اجرایی شوند.


*هدف اصلی قرارگاه کسب درآمد نیست

جانشین مدیر پروژه قرارگاه خاتم در اراک با بیان اینکه کمک به دولت در شرایط تحریم و بحران بدون توجه به مسائل سیاسی و جناحی از گام های قرارگاه است گفت: قرارگاه در سطح کشور یکی از بازوهای همه دولت ها بوده و هست خصوصاََ در مواردی که پیمانکاران خارجی عهدشکنی کردند و کار را رها کردند.
وی افزود: همچنین در عرصه هایی که پیمانکاران حاضر به اجرا نبودند قرارگاه وارد صحنه شد و کار را در دست گرفت.
وی با بیان اینکه هدف اصلی قرارگاه کسب درآمد نست گفت: در چند استان به شهرداری ها کمک های فراوانی داشته ایم و به همین دلیل هم اکنون رویکرد کارفرمایان در کشور به سمت قرارگاه است.
مقیسه در پایان ضمن بیان این مطلب که: با وجود روحیه معنوی و جهادی همه مشکلات حل خواهند شد گفت: امروز به حمدالله و با تکیه بر ابزار و دانش بومی و ملی، بنیه تجهیزات و امکانات قرارگاه بسیار قوی است و تجربه و برند ما قابل قیاس با سایر پیمانکاران در سطح کشور و حتی غرب آسیا نیست.


ارسال نظرات