حسن جوهرچی:

اوضاع سینمای ما اصلا خوب نیست

بازیگر تلوزیون و سینما با انتقاد از سینمای کشورمان گفت: اوضاع سینمای ما اصلا خوب نیست.
کد خبر: ۸۵۹۱۹۵۹
|
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حسن جوهرچی امروز در برنامه تحلیل سینمای ایران که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد در دانشکده معماری این دانشکده برگزار شد، بیان داشت: سینما در کشور ما با قدمتی نزدیک به 104 سال یک هنر وارداتی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: ما از سینمای قهرمان محور به سینمای داستان محور روی آورده ایم که این به هیچ عنوان خوب نیست.

این بازیگر تلوزیون و سینما ابراز داشت: قهرمان محوری جزء سیاست‌های سینمایی ما نیست در صورتی که که ما قهرمانان بسیاری در طول تاریخ خود داریم که می‌توانیم بر روی آنان کار کنیم.

وی پیرامون کاهش تماشاگر در سینماهای کشور تاکید کرد: این امر علل مختلفی می‌تواند داشته باشد که از آن جمله به ساخت سریال‌های تلویزیونی مناسب و افزایش قیمت بلیت اشاره کرد.

جوهرچی با بیان اینکه اوضاع سینمای ما اصلا خوب نیست افزود: یکی از دلایل آن این است که ما در سینما به فروش و تجارت توجه نداریم این در حالی است که سینما در هالیوود و حتی اروپا به عنوان یک صنعت مورد توجه قرار گرفته ‌در حالی که کشور ما هنوز از این هنر به عنوان یک صنعت بهره‌مند نیست.

وی با ساخت فیلم هایی چون جدایی نادر از سیمین اشاره کرد و تاکید داشت: فیلم سازان باید به عنصر ایرانی بودن در فیلم‌های خود توجه کنند افرادی چون اصغر فرهادی فیلم جدایی نادر از سیمین را می سازد و برنده جایزه اسکار می شود ولی همین فرد فیلمی به نام گذشته می‌سازد که در ایران مخاطب پیدا نمی‌کند چون با فرهنگ ایرانی همخوانی ندارد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر نمی دانیم متولی سینما وزارت ارشاد است یا حوزه هنری و یا تلویزیون

ارسال نظرات
پر بیننده ها