خبرهای داغ:

اتخاذ تدابیر لازم جهت میزبانی از زائران اربعین حسینی در کرمانشاه

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: تدابیر لازم جهت میزبانی باشکوه از زائران اربعین حسینی در استان اتخاذ و هماهنگی‌های لازم انجام شده است.
کد خبر: ۸۵۹۱۹۸۲
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، رضا نجفیان در خصوص تمهیدات اندیشیده شده جهت برگزاری مراسم اربعین حسینی، اظهار داشت: به لطف خداوند متعال و با برنامه ریزی های صورت گرفته تا کنون اقدامات مفیدی در این راستا در سطح استان انجام شده است.

 

وی با اشاره به تشکیل ۶ کمیته جهت میزبانی از زائران اربعین حسینی در استان کرمانشاه، افزود: کمیته اسکان و تغذیه از جمله این کمیته ها است که در زمان تردد زوار و در راستای اطعام آنان فعالیت خواهد کرد.

 

نجفیان با بیان اینکه استان کرمانشاه از سالیان دور افتخار میزبانی زائران ابا عبدالله الحسین(ع) را دارد، گفت: در این مقطع از تاریخ نیز به برکت خون شهدای جمهوری اسلامی ایران و با وجود ارتباطات و زیرساخت‌هایی که در مرزهای استان داریم این میزبانی و سنت حسنه همچنان ادامه خواهد داشت.

 

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه در ادامه افزود: کمیته جلب مشارکت‌ها نیز در استان جهت برخورداری از کمک‌های مردمی ایجاد شده تا نسبت به ارسال نیازمندی‌های زائران در ایران و نیز در عراق اقدام شود.

 

وی بیان کرد: کمیته امنیتی نیز در این راستا تشکیل شده و در بحث حمل و نقل و زیرساخت‌ها نیز تدابیر لازم اتخاذ شده است و حتی بسیاری از افراد با نیت احیای سنت گذشتگان منازلی را اجاره و برای زائران اقصی نقاط ایران اسلامی آماده کردند، ضمن اینکه تعدادی از مساجد نیز به منظور پذیرایی از زوار در نظر گرفته شده است.

 

پیش بینی حضور ۶۰۰ هزار زائر در استان کرمانشاه

 

نجفیان در ادامه پیش‌بینی کرد: امسال بالغ بر ۶۰۰ هزار زائر از استان کرمانشاه جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی عبور کنند و لذا با توجه به ساماندهی که از طریق حوزه سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه به عمل آمده تعدادی از اماکن دولتی و متعلق به نهادها و ارگان‌ها و حتی حسینیه‌ها و تکایا شناسایی شده و ظرفیت‌ها به دست آمده است.

 

وی بیان کرد: استانداری کرمانشاه در خصوص تامین نیازمندی‌‌هایی همچون تامین سوخت در روزهای سرد اقداماتی را متقبل شده و نیز فراهم کردن امکاناتی برای استراحت زوار از سوی هلال احمر و سایر ارگان‌ها تامین می‌شود.

 

نجفیان در خصوص صدور ویزا برای زوار گفت: مسئولیت صدور ویزا در این ایام از طریق سازمان متبوع، ۹ استان معرفی شده علی رغم اینکه کنسولگری عراق در کرمانشاه، مشهد و خوزستان و نیز سفارت عراق در  تهران مشغول کار هستند اخیرا توافق شده که در ۱۱ استان ایران اسلامی به صورت موقت، عراق پایگاهایی به منظور صدور ویزا ایجاد کند.

 

وی تاکید کرد: امسال تمام مقامات مسئول لشکری و کشوری متفق‌القول‌ هستند که زائران به جهت سلامتی بیشتر حتما با گذرنامه و صدور ویزا جهت شرکت در مراسم اربعین از مرز خارج شوند.

 

نجفیان گفت: در ۱۱ استان پایگاه‌هایی به صورت موقت از طرف سفارت عراق مشخص می‌شود تا ازدحام زائران مقابل کنسولگری کرمانشاه، مشهد و خوزستان ایجاد نشود.

 

افراد از طریق سامانه «سماح» اقدام کنند

 

نجفیان از تمام زائران و شیفتگان ابا عبدالله الحسین(ع) خواست تا قبل از هر اقدامی نسبت به تهیه و یا تمدید گذرنامه اقدام و نسبت به اخذ ویزا از طریق شرکت‌های زیارتی مجاز تحت پوشش سازمان حج و زیارت اقدام نمایند.

 

وی با بیان اینکه اماکن ثبتنام در سامانه «سماح» وجود دارد، گفت: کسانی که تاکنون موفق نشدند در سامانه سماح ثبتنام کند نسبت به ثبتنام اقدام کرده تا تا سفری امن‌تر و بهتر داشته باشند.

 

مدیر کل سازمان حج و زیارت استان کرمانشاه پیرامون مسائل امنیتی زوار افزود: توجه به به توصیه‌های نیروی انتظامی مد نظر باشد و زائران حتی المقدور وسایل گران قیمت حمل نکنند و با توجه به برودت هوا غذاهای خشک و پرانرژی و البسه گرم هم داشته باشند.

 

نجفیان ادامه داد: تردد زوار از مرز مهران، چزابه و شلمچه انجام خواهد شد و با توجه ناامنی آن سوی مرز، مرز بین المللی خسروی فعلا مسدود است و امیدواریم با نابودی تکفیری‌های داعش امنیت به مرز خسروی بازگردد تا از ظرفیت های این مرز برخوردار شویم.

 

وی افزود: تعداد زائران استان کرمانشاه فعلا قابل پیش بینی نیست اما توصیه ما به زوار تهیه گذرنامه و ثبتنام از طریق سامانه «سماح است» و در این ایام سازمان حج و زیارت اعزام‌های کاروانی در روزهای نزدیک به اربعین ندارد و همه تجارب و ظرفیت‌های خود را در اختیار راهپیمایان عظیم اربعین قرار داده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار