اداره‌ کل مدیریت بحران استان اردبیل:

هشدار مدیریت بحران اردبیل به احتمال جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر

اداره‌ کل مدیریت بحران استان اردبیل با صدور اطلاعیه ای درباره بارش های سیل آسا در روزهای دوشنبه تا سه شنبه هفته جاری در قسمت وسیعی از این استان به ساکنان منطقه هشدار داد.
کد خبر: ۸۵۹۱۹۹۸
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، بر اساس اعلام بحران استانداری اردبیل و اخطاریه اداره کل هواشناسی استان، با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، بارندگی‌ها در بیشتر مناطق غرب، مرکز و شمالغرب ایران آغاز می‌شود.

براساس همین گزارش این سامانه که به استان اردبیل نیز نفوذ می‌کند به تدریج از روز سه‌شنبه 19 آبان گسترده‌تر شده و موجب بارش در بیشتر مناطق استان می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: بیشترین بارش برای مناطق جنوبی در اولویت اول و مناطق مرکزی استان اردبیل در اولویت دوم پیش‌بینی می‌شود و با توجه به پیش‌بینی شدت بارش، در برخی مناطق شهری احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و در حوزه‌های آبریز استان، سرریز شدن رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

این سامانه ماهیت سرمای زیادی ندارد اما با پیش‌بینی کاهش سه تا شش درجه‌ای دما نسبت به روزهای قبل، بارش در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان به ویژه در جنوب استان به صورت برف رخ می‌دهد.

اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل نیز با اشاره به ورود این سامانه بارشی و تحت تأثیر قرار گرفتن استان در روزهای آینده از بابت فعالیت این سامانه، نسبت به افزایش بارندگی‌ها در مناطق مختلف استان اطلاعیه پیش آگاهی و پیشگیری‌های احتمالی را صادر کرد.

بررسی الگوی شکل گرفته روی کشورمان نشان می دهد که ضمن عمیق تر شدن این شاخه و در پی نفوذ شاخه اصلی آن از ظهر دوشنبه جریان های ناپایدار حاکم بر منطقه به شکل نصف النهاری در خواهند آمد و اوج بارش های ناشی از آن در استان های کردستان و بخش هایی از استان های اردبیل و آذربایجان های غربی و شرقی خواهد بود.

با توجه به اینکه این ناوه دارای هسته سرد هست و از سویی زبانه هایی از جریان پرفشار سرد سطح زمین از اواسط هفته جاری به سوی نوار شمالی کشورمان روانه خواهد شد انتظار می رود ریزش اولین برف سنگین پاییز امسال بیشتر شهرستان های سردسیر و بلندی های منطقه شمال غرب را سفیدپوش کند.

به همین خاطر رعایت نکات ایمنی مانند همراه داشتن تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ برای ساکنان این نقاط و مسافران توصیه می شود.

این بارش ها تا ظهر چهارشنبه پیش رو در اردبیل و نقاطی از این استان ادامه خواهد داشت و شدت آن در عصر سه شنبه خواهد بود.

همچنین با توجه به گذر امواج ناپایدار در تراز میانی جو از امروز تا ظهر فردا وقوع بارش های خفیف همراه با هوای سرد و مه آلود در اردبیل و سایر نقاط این استان انتظار می رود.


ارسال نظرات