خبرهای داغ:
رزمایش پدافند غیر عامل با رمز یا محمد رسول الله(ص) به همت سازمان بسیج دانش آموزی و با همکاری سازمان آموزش و پرورش در دبیرستان نمونه دولتی شهید فهمیده قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۹۲۰۰۴
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۵

علیرضا ظهرابی در حاشیه رزمایش پدافند غیر عامل که با رمز یا محمد رسول الله(ص) به همت سازمان بسیج دانش‌آموزی و با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش در دبیرستان نمونه دولتی شهید فهمیده قم برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم طی سخنانی اظهار کرد: براساس ابلاغ سلسله مراتب فرماندهی در سپاه پاسداران رزمایش پدافند غیرعامل در قم برگزار شد.

وی با بیان اینکه رزمایش‌های پدافند غیرعامل به منظور کاهش تلفات انسانی و کاهش تلفات، خسارات و اماکن طرح‌ریزی می‌شود، گفت:در اینگونه رزمایش‌ها بدون استفاده از جنگ‌افزارهای نظامی و بدون استفاده از عوامل و یگان‌های نظامی، خود مردم باید سعی کنندتلفات و خسارات ناشی از بمباران دشمن متجاوز رابه حداقل ممکن برسانند.

معاون عملیات سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) خاطرنشان کرد: در این رزمایش به عنوان مثال شاهد هستیم که دشمن در صدد بمباران مراکز علمی از جمله مجتمع آموزشی دبیرستان شهید محمد حسین فهمیده است که قبل از اینکه اقدام به بمباران کند اخبار به مجموعه دبیرستان رسیده است و دبیرستان به همراه سازمان بسیج دانش‌آموزی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان قم هماهنگی لازم را به عمل آوردند.

ظهرابی ادامه داد: برای اقدامات استتار به عنوان نمونه تعدادی از دانش‌آموزان برای اینکه از بمباران دشمن در امان باشند، با استفاده از عوارض طبیعی اقدام به استتار کردند که متاثر از دوربین‌های دشمن قرار نگیرند.

وی به اقدامات بعدی در حوزه پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود: اقدام بعدی پراکندگی تجهیزات است، به دلیل اینکه در بمباران‌ها تمام تجهیزات، تمام وسایل سرمایه‌ای و اداری که مورد اصابت موشک و بمباران دشمن قرار می‌گیرند و برای اینکه از بین نروند لاجرم در پدافند غیرعامل باید که این تجهیزات از اماکن خارج بشود و با فاصله و به صورت پراکنده در قسمت‌های مختلف پخش شود به گونه‌ای که هم ظرفیت دفن داشته باشد و هم قابلیت استتار داشته باشد که همه قطعات و امکانات یک تجهیزات و وسایل مورد آسیب قرار نگیرد.

معاون عملیات سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) اقدام بعدی را فریب دانست و گفت: عملیات امداد و نجات از دیگر اقدامات در این زمینه است که با اقدام بمباران دشمن تعدادی از مردم مجروح می‌شوند که این عزیزان باید به مراکز درمانی منتقل شود.

این نخستین دبیرستانی بود که رزمایش پدافند غیرعامل در آن برگزار شد.



ارسال نظرات
پر بیننده ها