خودروساز لوکس انگلیسی جگوار لندروور پروژه محرمانه‌ای را برای کاهش 4.5 میلیارد پوند (6.8 میلیارد دلار) هزینه و ساخت سالانه یک میلیون خودرو تا پایان دهه جاری آغاز کرده است.
کد خبر: ۸۵۹۲۱۰۱
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲

به گزارش بسیج، روزنامه ساندی تایمز به نقل از منابع آگاه نوشت: این پروژه دربرگیرنده ساخت مدلهای بیشتر بر مبنای معماری مشابه، به‌سازی زنجیره تامین این خودروساز و کند کردن یا متوف کردن روند استخدام خواهد بود با اینهمه برنامه ای برای تعدیل کارمندان کنونی وجود ندارد.

هدف از اجرای این پروژه جبران تاثیر کمتر شدن فروش در چین و هزینه‌های رعایت استانداردهای آلایندگی است اما بودجه سالانه سه میلیارد پوند برای تحقیقات و توسعه و ساخت کارخانه‌های جدید مشمول این پروژه نشده اند.

بر اساس گزارش رویترز، فروش جگوار لندروور در چین در سه ماهه سوم امسال به دلیل کندی رشد اقتصادی این کشور، رکود بازار سهام و کاهش ارزش یوان که به تقاضا برای خودرو لطمه زد، 32 درصد کاهش یافت.

جگوار در پی انفجار در بندر چینی تیانچین که در ماه اوت روی داد و در جریان آن 5800 خودروی این شرکت از بین رفتند، با 245 میلیون پوند خسارت روبرو شد. علاوه بر مشکلات چین، رگولاتورها این شرکت را برای کاهش میزان آلایندگی خودروهایش یا پرداخت جریمه بیشتر تحت فشار قرار داده اند.

این خودروساز برای کاهش دادن مصرف سوخت، آلومنیوم را جایگزین فولاد در خودروهایش کرده با اینهمه مقررات سخت گیرانه منجر به هزینه‌های بالاتر شده است.

جگوار لندروور که در سال 2008 توسط تاتا موتورز هند از فورد خریداری شد، سال گذشته 2.6 میلیارد پوند سود گزارش کرد و با 37 هزار کارمند، سالانه حدود 500 هزار خودرو تولید می‌کند.

این خودروساز در سالهای اخیر فعالیتش را به سرعت توسعه داده و حدود 11 میلیارد پوند برای طراحی مدلهای جدید، به‌سازی سه کارخانه‌اش در انگلیس و ساخت کارخانه‌های جدید در هند و چین هزینه کرده است. از این رو اجرای پروژه کاهش هزینه پس از چنین رشد سریعی طبیعی محسوب می‌شود.

منبع:اتحادیه طلا و جواهر

ارسال نظرات