مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور:
قوانین سختگیرانه در ایجاد بستر کسب کار مشکل آفریده است.
کد خبر: ۸۵۹۲۱۱۰
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال، اصغر نور الله زاده، مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور در جمع تولیدکنندگان و کارافرینان خلخالی در محل سالن دانشگاه پیام نور خلخال گفت: قوانین سختگیرانه در ایجاد بسترکسب و کار مشکل آفریده است.

وی اضافه کرد: برای یک فرد تولید کننده خیلی سخت است که این همه مراحل را طی کندتا بتواند از این همه قوانین دست و پاگیر عبور کرده و مجوز لازم و تسهیلات لازم را برای ایجاد یک زمینه شغلی طی کند.

وی طراحی و بازاریابی برای فروش محصولات را وتوجه به طراحی درتولید مهم دانست وگفت: مردم در خرید کالا ها و اقلام بازار بیشتر 35 درصد به کیفیت طراحی آن هزینه پرداخت می کنند و این ایده برای طراحی و برند سازی یک محصول خوب در کشورمان باید به کار گرفته شود .

وی نقش رسانه و جراید را در تغییر ذهنیت مردم جامعه و حرکت به سوی سهل گیری یک سری اقدامات در جامعه مهم دانست و گفت: اصلاح فرهنگ کار یک موضوع مهم در ادامه تولید- بازار و فروش کالاهاست.

وی میزان سقف تسهیلات صندوق کارآفرینی کشور را برای واحد های خرد و صنعتی صد میلیون تومان عنوان کرد و گفت: ما از ایده ها مهم در زمینه طراحی و برند سازی حمایت می کنیم و تسهیلات قرض الحسنه در اختیار آنها قرار می دهیم

نورالله زاده با اشاره به حمایت تسهیلاتی این صندوق از روستائیان برندق بخش خورش رستم خلخال گفت: در سال گذشته این حمایت با پیگیری مسئولین شهرستان خلخال در زمینه کشت بادام زمینی و انواع محصولات بادوام انجام شد و بیش از 100 نفر در این زمینه در یک روستای خلخال مشغول به کار شده و کسب و کار برای آنها ایجاد شده که ما اگر نمونه های مثل این را در شهرستان خلخال داشته باشیم باز هم حمایت های لازم انجام خواهد شد .

وی گفت: هدف صندوق توسعه کارافرینی امید کشور را اجرای طرح هر روستا یک محصول و هر روستا یه کارخانه اشتغالزایی را به روستاها برده و خانواده ها را از خدمات این صندوق بهره مند کنیم .

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در خلخال گفت: نمونه های خوبی در روستاهای خلخال ازجمله خیاطی ها و بسته بندی محصولات کشاورزی و نمونه های دیگر موجود است و با کمک همکاران استانی این ظرفیتها را شناسایی و برای ساماندهی و ارائه تسهیلات به این واحدها ها اقدام خواهیم کرد

در ادامه مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور در خلخال از یک واحد گلخانه کاشت سیفی جات در خوجین هم بازدید و خسارات وارد شده به واحد و نبود امکانات گرمایشی را عامل مهم خسارت به این واحد عنوان کرد و از مسئولین شهرستان خلخال خواست تا در بحث حمایت از واحد های تولیدی خرد نسبت به پرداخت تسهیلات برای خرید دستگاه های گرمایشی اقدام کنند .

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید کشور که به دعوت دکتر جلیل جعفری بنه خلخال و بررسی یک سری مشکلات واحد های صنعتی و خرد و کوچک در خلخال حاضر شده بود پس از همایش کارافرینان خلخال عصر امروز در کوثر با جامعه کارافرینان و تولید کنندگان شهرستان کوثر نیز دیدار خواهد کرد.


ارسال نظرات