معاون استاندار اردبیل:

باید در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف بهینه کوشا باشیم

باید کشاورزی سنتی جای خود را به کشاورزی مدرنیزه در استان اردبیل بدهد تا علاوه بر افزایش تولیدات داخلی شاهد کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی نیز باشیم.
کد خبر: ۸۵۹۲۱۲۸
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی آذرنژاد، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در جلسه پدافند غیرعامل در استانداری اردبیل اظهار داشت: یکی از بحران‌ها و خطرات احتمالی که می‌تواند خسارات زیادی را وارد کند سیل است که باید برای مقابله با این بحران سدها، مخزن‌ها و رودخانه‌های استان به طور کامل تحت پوشش حفاظت نوین قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه امروزه کشور ما با بحران آب روبه‌رو بوده است، بیان کرد: باید در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف بهینه بتوانیم در ذخیره آب برای نسل‌های آینده کوشا باشیم که این امر نیازمند مشارکت جدی مردم و مسئولان است.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل تصریح کرد: کیفیت آب شرب استان اردبیل نسبت به سایر استان‌های کشور بسیار بالا بوده اما نیاز است برای جلوگیری از هرگونه آلودگی آب شرب برنامه‌ریزی‌های منسجم و راهبردی توسط شرکت آب منطقه‌ای استان در این راستا انجام شود.

آذرنژاد با اشاره به اینکه باید برنامه‌های اساسی برای مقابله با بحران‌های احتمالی توسط دستگاه‌های مربوطه انجام شود، افزود: پیشگیری از حادثه و ارائه راهکارهای اولیه از مهم‌ترین اصول است که باید مدنظر قرار داده شود.

وی گفت: باید در بخش کشاورزی استان اردبیل نیز سیستم‌های آبیاری نوین به طور کامل در دستور کار گیرد چرا که بیشتر مصرف و نیز هدررفت آب در بخش کشاورزی است که این امر نیازمند مشارکت کشاورزان و فعالیت همه‌جانبه سازمان جهاد کشاورزی استان است.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: باید کشاورزی سنتی جای خود را به کشاورزی مدرنیزه در استان اردبیل بدهد تا علاوه بر افزایش تولیدات داخلی شاهد کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی نیز باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار