رئیس شرکت اتریشی او ام وی با بیان این که هیچ علاقه ای به فعالیت در میدان گازی پارس جنوبی ندارد گفت: صرفا حاضر است رقم محدودی را در ایران آن هم برای توسعه دو میدان نفتی کشف شده توسط خود سرمایه گذاری کند.
کد خبر: ۸۵۹۲۱۳۲
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

به نقل از رویترز، رئیس شرکت اتریشی او ام وی اعلام کرد این شرکت در برنامه فعالیت های خود در ایران قصد دارد بر توسعه میادین نفتی که قبلا کشف کرده است تمرکز کند و صرفا حاضر است رقم محدودی را در این کشور سرمایه گذاری کند.

رینر سیل در اظهاراتی که به میدان گازی پارس جنوبی ایران اشاره داشت گفت:«هیچ علاقه ای به پروژه های گازی پرهزینه در ایران ندارم.»

وی افزود:«آن چه برای ما مهم است تولید نفت یا گاز نیست بلکه ما دنبال سود هستیم.»

سیل با تاکید بر تصمیم این شرکت برای ورود به ایران بلافاصله پس از لغو تحریم ها که به عقیده وی در سه ماهه اول یا دوم 2016 انجام می گیرد گفت: شرایط اقتصادی در آن جا باید مناسب باشد و شرکت او ام وی بر روی میادینی تمرکز می کند که بهتر می شناسد.

وی افزود: ما دو میدان نفتی در ایران کشف کرده ایم.

رئیس او ام وی در ادامه گفت: ما به ویژه علاقمند به این میدان ها هستیم که خودمان کشف کردیم. برای کار روی این میدان ها لازم نیست ارزیابی های زمین شناسی انجام دهیم. به علاوه برآوردی دقیق از کیفیت این میدان ها و الگوهای توسعه ای لازم داریم.

بر اساس این گزارش شرکت او ام وی میدان نفتی مهر را در غرب ایران کشف کرده است.

سیل سرمایه گذاری های گسترده در ایران را رد کرد و با اشاره به میدان پارس جنوبی گفت: «این میدان گازی بسیار بسیار بزرگ است. اگر می خواهید وارد چنین فعالیتی در ایران شوید اولین پرسش این است که چقدر پول با خود آورده اید.»

وی تاکید کرد:« او ام وی سرمایه گذاری های بزرگ خود را در جای دیگر انجام می دهد.»

سیل گفت: مطمئنا این رویکردی نیست که ما دنبال می کنیم. ما در درجه اول بر سرمایه گذاری در اتریش، سرمایه گذاری در دریای شمال تمرکز داریم و انجام فعالیت هایی در سطح محدودتر در ایران جزو برنامه های ماست.

منبع: اتحادیه طلا و جواهر

ارسال نظرات