قاچاق تلفن همراه در 24 ساعت اما واردات از گمرک در 20 روز

رئیس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری گفت: واردات گوشی به صورت قاچاق در 24 ساعت صورت می گیرد اما طریق گمرک در 20 روز انجام می شود.
کد خبر: ۸۵۹۲۱۶۱
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲

به گزارش بسیج، ابراهیم درستی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار کرد: اگر دولت تعرفه را حذف کند علاوه بر اینکه انگیزه اقتصادی قاچاق گوشی همراه حذف خواهد شد دولت هم به درآمدهای 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده خواهد رسید.

وی افزود: بیش از دو هزار و 900 نوع گوشی تلفن همراه وجود دارد وعمده گوشی هایی که بالای 700 هزارتومان قیمت دارد به طور قاچاق وارد می شود.

درستی گفت: زمان واردات قاچاق گوشی تلفن همراه حداکثر به 24 ساعت می رسد اما فرآیند واردات از بستر گمرکات گاهی تا 20 روز هم طول می کشد که این موضوع هم باید ساماندهی شود.

وی در باره طرح ثبت سریال گوشی تلفن همراه (رجیستر کردن) گفت: این طرح یک بار تجربه شده و ناموفق بوده است اما به تنهایی موثر نخواهد بود و باید همه عوامل را در نظر بگیریم و راهکار تعیین کنیم.

رئیس اتحادیه صوتی و تصویری با اشاره به اینکه بالا بودن تعرفه واردات گوشی های تلفن همراه80 درصد به نفع قاچاقچی هاست، تصریح کرد: با کاهش تعرفه واردات، واردکنندگان با پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می توانند به راحتی محصولات خود را به دست مصرف کنندگان برسانند.

درستی گفت: با توجه به پیشرفت فناوری هر روز شاهد ورود فناوری جدیدی در این حوزه هستیم و باید به نیاز مردم توجه شود و اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در این حال گفت: متاسفانه بیش از 90 درصد تلفن همراه از طریق قاچاق وارد می‌شود و این در حالی است که اگر همه واردات به صورت قانونی انجام شود درآمد حدود 900 میلیارد تومانی نصیب دولت خواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی بر ضرورت صفر ‌شدن تعرفه موبایل تاکید کرد و افزود: صفر شدن تعرفه موبایل باعث کاهش قاچاق و از طرفی افزایش درآمد دولت از طریق واردات رسمی خواهد شد.
ارسال نظرات