نماینده سازمان راهداری در ستاد اربعین مرز مهران:
در راستای ارائه خدمات مطلوب به زائران کربلا درایام اربعین از هشتم آذر ماه پیش فروش بلیت و سرویس های دربستی به مناطق مختلف کشور به جز استان های ایلام و خوزستان ممنوع است.
کد خبر: ۸۵۹۲۱۷۰
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

به گزارش بسیج، قاسمعلی صادقی با ارائه توضیحاتی در خصوص هماهنگی های لازم در زمینه اعزام و بازگشت زائرین کربلای معلی اظهار کرد: استقبال مردم برای زیارت عتبات عالیات به ویژه کربلای معلی در ایام اربعین هر سال رو به افزایش است و به همین دلیل از سال گذشته ستاد عالی ساماندهی اربعین حسینی تشکیل ودر قالب کمیته های کاملاً نظام یافته وارد عرصه فعالیت شدند تا با تمام توان کار ساماندهی آیین اربعین حسینی و خدمت رسانی به زائران اربعین را بر عهده دارند.

صادقی افزود: طرح سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی در واقع  یک طرح ملی و چون اعزام در مدت زمان بیشتر ولی  بازگشت زائرین در یک محدوده زمانی فشرده صورت می گیرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نماینده سازمان راهداری در ستاد اربعین مرز مهران تاکید کرد: کلیه ناوگان حمل و نقل مسافر در کشور باید طبق ضوابط یعنی دارا بودن کارت هوشمند راننده و ناوگان برگه معاینه فنی هم چنین صورت وضعیت در زمینه  بازگشت زائرین فعالیت کنند.

وی افزود: با توجه به کثرت مسافرین و لزوم خدمات رسانی به خیل عظیم زائران در زمان مشخص؛ حتی با بکارگیری تمام ظرفیت حمل و نقلی باز هم با محدودیت هایی مواجه خواهیم بود.و انتظار می رود فعالان این امر با دقت در اهداف سازمان بازگشت زائرین را در سفر ایمن، با صرفه اقتصادی  و روان به مقاصد مورد نظر شان انجام دهند.

وی تاکید کرد؛ با توجه به اجرایی شدن قانون پیمایش و تخصیص سوخت بر اساس عملکرد تلاش شده است با همکاری شرکت پخش فرآورده های نفتی شارژ سوخت ناوگان مورد نظر در ایام حمل و نقل زائرین افزایش داشته باشد.

وی یادآور شد: تانکرهای ویژه برای سوخت گیری در مسیر حرکت ناوگان در شهرهای مرزی تدارک دیده شده است ولی درخواست ما این است که رانندگان عزیز در آخرین لحظات خروج از شهرها سوخت گیری کافی را داشته باشند تا با آرامش بیشتری کار نقل و انتقال را انجام دهند .

معاون سازمان راهداری با بیان اینکه زائران اربعین از سه مرز مهران، چزابه و شلمچه عازم عراق می شوند، گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با احداث ساختمان هایی به عنوان مسجد و هم چنین سرویس های بهداشتی زمینه خدمات رسانی به زائرین را افزایش داده است .

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود به  لزوم استفاده از ناوگان مینی بوسی اشاره کرد و گفت تجربه نشان داده است که ناوگان مینی بوسی نیز با رعایت اصول و ضوابط کاری می تواند نقش موثری در انتقال زائرین از مرز به شهرهای نزدیک داشته باشد. و امسال از ناوگان مینی بوسی نیز در امر انتقال استفاده خواهد شد.
ارسال نظرات