خبرهای داغ:
معاون سیاسی امنیتی استانداری قم
معاون سیاسی- امنیتی اجتماعی استانداری قم گفت: حفظ آثار شهدا و دفاع مقدس و گام نهادن در این مسیر، سعادتی بزرگ و توصیف ناپذیر است.
کد خبر: ۸۵۹۲۱۸۵
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احد جمالی طی سخنانی در دیدار احمد حسینی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با وی که ظهر امروز در محل استانداری قم صورت گرفت، با تسلیت ایام محرم الحرام و همچنین ایام شهادت امام سجاد(ع) ابراز داشت: امیدواریم اعمال و محیا و ممات ما بر اساس سیره حسینی(ع) و منطبق با آن باشد.

وی با بیان اینکه احیاء ارزش ها در نظام مقدس اسلامی توفیق بزرگی است که نصیب عاملان آن می شود، گفت: شهدا نماد اصلی تداوم ارزش های نظام اسلامی هستند کما اینکه در کلام امام عزیز و مقام معظم رهبری به علوّ مرتبت و مقام آنها بارها اشاره شده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم خاطرنشان ساخت: حالات رزمندگان اسلام که به فیض شهادت نائل می شدند، روحیاتی ملکوتی بود که عنایت خاص الهی به آنان را به سبب اخلاص شان تداعی می کرد.

وی با بیان خاطراتی از دوران آغازین فعالیت خود در کسوت معلمی بیان داشت: هنگامی که از مجموع دانش آموزان دو کلاس، بیش از 38 نفر در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند، عزم جوانان برای حضور در جبهه ها و ادامه راه شهدا مصمم تر شد و این، خود سند متقنی بر حیات جاودانه شهدا و پویایی راه آنان است.

جمالی به حضور خود در کنار سایر جوانان انقلابی در جریان پیروزی انقلاب در قم اشاره کرد، سپس افزود: حضرت امام(ره) علت مبنیه و مقام معظم رهبری علت مبقیه انقلاب هستند و همراهی پیوسته با نهضت بزرگ انقلاب از بزرگترین الطاف الهی به جوانان این مرز و بوم است.

وی گام برداشتن برای حفظ آثار شهدا و دفاع مقدس را بخصوص در جوار کریمه اهل بیت(س)، سعادتی توصیف ناشدنی خواند و تصریح کرد: استان قم در زمینه حفظ و نشر آثار شهدا و حماسه دفاع مقدس گام های بلندی برداشته است و این موضوع حکایت از همدلی، شور درونی و احساس تکلیف و انگیزه بالای مسئولان دستگاه های استان دارد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با ذکر نمونه ای از شادت های دوران دفاع مقدس به فعالیت جهادگران بخصوص جهادگران استان قم در خط مقدم جبهه اشاره کرد و بیان داشت: اولین کسانی که قبل از آغاز عملیات به شهادت می رسیدند، جهادگرانی بودند که در تیررس دشمن، در حال فعالیت بودند و اگر کسی منکر اینگونه واقعیات از دفاع مقدس شود، حقیقتا از این سیر حماسی هیچ چیز نمی داند.

وی با اشاره به آمادگی همه جانبه استان در خدمت به فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد: همانگونه که در دوران دفاع مقدس آحاد مردم و تمامی طیف ها، گروهها و سلیقه ها برای دفاع از این مرز و بوم حاضر می شدند و جان خود را تقدیم می نمودند، اکنون نیز فارغ از همه گرایش های سیاسی و اجتماعی، حفظ میراث گرانبهای شهدا و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی تکلیف همگانی است.

جمالی حفظ آثار شهدا و دفاع مقدس را تداوم خط انقلاب و از جنس آن دانست و تاکید کرد: ضرورت دارد فعالیت گرایش های سیاسی جامعه در چارچوب نظام و در راستای حفظ ارزش های انقلاب و نظام اسلامی و بدون هیچگونه عناد و تعارضی با آن باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان ساخت: اعتقاد به دین و حفظ ارزش های نظام از ارکان فرهنگ ماست و ذره ذره سلول های ما بر این موضوع گواهی می دهد.

احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم نیز در این دیدار با اشاره به سخن گهربار مقام معظم رهبری که خدمت به قم، خدمت به آبروی نظام است، به موضوعاتی از قبیل ویژگی های منحصر به فرد استان قم در دوران انقلاب و دفاع مقدس، مراحل ساخت و تکمیل مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس و توجه ویژه به نقش روحانیت و زنان در دوران حماسه و ایثار، ایجاد کارشناسی ارشد رشته ادبیات پایداری برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی قم، ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه های استان و امور مربوط به شهدای گمام استان، ساخت یادمان ها و ... اشاره کرد.

در این دیدار همچنین تفاهمنامه بین وزارت کشور و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به منظور اجرایی شدن در استان، به معاون سیاسی امنیتی استاندار قم تقدیم شد.

یادآور می شود: احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استانداری قم از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و دارای سابقه حضور و مسئولیت در لشکرهای فجر استان فارس، المهدی(عج)، امام رضا(ع) و لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) قم و چندین وزارتخانه می باشد.

وی برادر شهید بزرگوار عبدالمطلب جمالی است که نامبرده در عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت رسید.



ارسال نظرات