حجت الاسلام والمسلمین شیرازی، در مراسم هفتمین روز شهادت سردار شهید سلیمانی از خنثی شدن طرح های دشمن و حیات عاشورا در میان ملت خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۲۲۱۸
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم هفتمین روز شهادت سردار شهید عزت الله سلیمانی از مدافعان حرم در مسجد جامع امام صادق علیه السلام روستای مرغملک از توابع استان چهارمحال و بختیاری با حضور نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه، برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی در این مراسم با تبریک و تسلیت شهادت سردار شهید عزت الله سلیمانی به پدر، مادر، همسر و دو فرزند این و بستگان و دوستان شهید از خداوند بزرگ خواست دو فرزند این شهید را جانشین وی قررا دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه، با اشاره به اهداف و انگیزه های حرکت امام حسین علیه السلام به سمت کربلا به تأسی از زیارت اربعین، گفت: امام حسین علیه السلام می فرماید این مسیری که ما انتخاب کرده ایم،‌نیاز به خون دارد. ما برای کشته شدن در راه خدا حرکت کرده ایم.

وی، افزود: امام حسین علیه السلام می فرماید: آماده ایم هستی خود را، زندگی خود را،‌خون خود را بدهیم که دین بماند. اسلام بماند. ارزش ها در جامعه اسلامی زنده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی، مأنوس بودن جامعه بشری با سیره نبی مکرم اسلام حضرت محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله و سلم را از اهداف حرکت امام حسین علیه السلام به سمت کربلا برشمرد و گفت: انگیزه این حرکت دفاع از دین، ارزشها و احیای سیره پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه، مسیر احیای دین و جلوگیری از زشتی ها و باطل و تشویق مردم به سوی معروف در زمان امام حسین علیه السلام را نیازمند خون و کشته شدن دانست و تأکید کرد: بدون این کشته شدن، نه جامعه اصلاح می شود و نه دین پابرجا می ماند.

وی، زیارت اربعین را بهترین روشنگر مشخصه اهداف امام حسین علیه السلام و حرکت ایشان دانست و افزود: حسین بن علی علیه السلام دنبال خیرخواهی بود و خیرخواهی ایشان نیاز به این داشت که خون بدهد تا یک اصلاحی در جامعه صورت بگیرد و یک جهل و نادانی ای که در جامعه وجود داشت، امت را از این جهالت بیرون بیاورد.

شیرازی، با تقسیم بندی مردم زمان امام حسین علیه السلام، گفت: در عصر امام، خیلی ها تصور می کردند هدف و راه را درست انتخاب کرده اند و دارند درست حرکت می کنند؛ ولی حسین بن علی علیه السلام جهل مردم را می بیندکه حق و باطل را نمی شناسند و مردم حق را جای باطل و باطل را جای حق گرفته اند.

وی، تأکید کرد: جامعه ای که حق را نشناخت، جهل دارد و گاهی این جهل آنقدر عمیق است که غیر از شهادت و غیر از خون دادن نمی توان این جامعه را از جهل بیرون آوَرد.

این مقام مسئول، تصریح کرد: یک هدف حرکت امام حسین علیه السلام بیرون آوردن مردم از جهل بود و دومین نکته در زیارت اربعین، نجات مردم از گمراهی عنوان شده است.

شیرازی، گفت: این جهل، نتیجه اش گمراهی و ظلالت مردم است. انحراف از مسیر اسلام و انحراف از مسیر قرآن است.

وی، با اشاره به اینکه؛ امیرمؤمنان می فرماید"انا الجاهل"، اظهار کرد: این جا علی ابن ابیطالب علیه السلام می خواد زبان دعا را برای انسانها ترسیم کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه، دلبستگی به دنیا و دل مشغولی و وابستگی انسانها به دنیا و فراموشی یاد خدا را نتیجه جهل دانست و تأکید کرد: حسین بن علی علیه السلام می خواست این جهالتها را بشکند.

وی، همچنین از عدم همراهی بزرگان و سابقون السابقون و خواص با امام حسین علیه السلام به دلیل جهالت و وابستگی به دنیا سخن گفت و افزود: اگر هرکدام از این بزرگان که دارای ایل و طایفه و قبیله ای بودند همراه امام می شدند و کنار حسین بن علی علیه السلام قرار می گرفتند، لازم نبود عاشورایی شکل بگیرد.

این مقام مسئول، نیاز امروز برای حفظ و دفاع از ارزشها را نیازمند خون دانست و گفت: جهل، ‌نادانی، غفلت ها، تسلیم هوای نفس شدن و دنیاگرایی مانع همراهی افراد با امام شد.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی، علت بقای انقلاب اسلامی را درس گرفتن عاشورائیان از امام حسین علیه السلام دانست و با یادآوری تلاش سی و چندساله دشمنان باری جداکردن ملت ایران از عاشورا گفت: دشمن می خواهد جلسات سوگواری ما در محرم، روح حسینی نداشته باشد و از توی این جلسات رزمنده شهید و روحیه جهادی بیرون نیاید. آن چیزی که دشمن از آن نگران است و می ترسد، این است که از این جلسات استکبارستیزی بیرون نیاید.

وی، تأکید کرد: امروز نیز برخی از خواص علناً می گویند، دوران سخت گیری، جهاد و مبارزه گذشته است. ما باید صلح کنیم، ما باید با آمریکا صلح کنیم، ما باید با اروپا صلح کنیم، ما باید با دشمن صلح کنیم، روشون نمی شود وگرنه می گفتند با داعش هم صلح کنیم.

شیرازی، افزود: باید اولین نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که گوش ما به سمت سخنان ولی فقیه زمان ما حضرت امام خامنه ای باشد. ببینیم مقام معظم رهبری چه می فرمایند. ببینیم این حرف ولایت در دفاع از کیست؟.

وی، ادامه داد: یک روزی توی همین مدینه بزرگان اسلام بودند، خواص عصر حسین بن علی بودند. انصار بودند، مهاجرین فرزندان انصارالمهاجرین بودند. امام حسین علیه السلام فرمود: ما با این وضعی که امروز من در جامعه مشاهده می کنم، دارم می بینیم اگر یزید حاکم شود، اسلام در خطر است و باید فاتحه اسلام را با حاکمیت یزدی خواند. خیلی ها گفتند حسین بن علی علیه السلام شوخی می کند، جدی نگیرید. مگر می شود با حاکم شدن یزید اسلام از بین برود.

شیرازی، افزود: عده ای هم گفتند یزید امیرمؤمنان است، پسر معاویه است، پسر خلیفه است .و عده ای هم مقابل حسین بن علی ایستادند و به امام گفتند که تو هم اشتباه می کنی. اگر می روی دیگر چرا زینب و سکینه و فاطمه و بچه ها را با خودت می بری؟.

وی، به وقایع بعد از شهادت امام حسین علیه السلام نیز اشاره کرد که خبر شهادت امام و اسارت اهلبیت ایشان، باعث بیداری آنها شد و تأکید کرد:‌باید بزرگان و خواص آن روز پاسخگو باشند که چرا واقعه عاشورا بوجود آمد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه، تصریح کرد: اگر امروز هم من و شما گوشمان به سمت سخنان ولایت نباشد، ببینیم مقام معظم رهبری درباره استکبارستیزی چه می فرمایند؟ درباره دشمن شناسی چه می فرمایند؟ درباره اسلام رحمانی چه می فرمایند؟ یک عده توی دانشگاه های ما، توی کشور ما، بعضی بزرگان کشور ما دارند توی سخنرانی ها دم از اسلام رحمانی می زنند، اسلام رحمانی یعنی چه؟ یعنی ما دنبال جنگ نباشیم. دنبال شهادت نباشیم. قرآن می گوید جهاد، شوخی می کنند، قرآن می گوید، ائمه الکفر، شوخی می کنند، یک عده از آقایان آمدند گفتند، قرآن را هم باید نقد کرد.

شیرازی افزود: عده ای آمدند گفتند جلوی این حرفها را باید گرفت. نباید حرف از جهاد و شهادت زد. شما نگاه کنید سخنرانی مقام معظم رهبری در ظاهراً بیستم تیرماه امسال در جمع دانشجویان در ماه مبارک رمضان، می فرمایند آنهایی که می خواهند اسلام رحمانی را می خواهند توی جامعه مطرح کنند می خواهند ارزش های امریکایی را توی این جامعه زنده کنند. جلوی رشد اسلام ناب محمدی را بگیرند.

وی، تأکید کرد:‌خدا هم امر به محبت می کند و هم امر به غضب و خشونت. پیغمبر اسلام" والذین معه" و همه پیروان پیغمبر رحماء بینهم، با خودشان مهربان اند. در آیه هشتم سوره ممتحنه، قرآن می فرماید: اگر یهودیان، مسیحیان، کفار، با شما دشمنی نکردند، شما را آواره نکردند، از سرزمینتان بیرون نکردند، به آنها هم می توانید محبت کنید؛ اما اگر کسی در مقابل دین شما ایستاد، در مقابل انقلاب ایستاد، در مقابل امت اسلام ایستاد، مردم سوریه را آواره کرد، مردم عراق را آواره کرد، مسلمانان لبنان را آواره کرد، مسلمانان یمن را آواره کرد، مسلمانهای بحرین را آواره کرد، مسلمانان فلسطین را آواره کرد، علیه ملت ایران، علیه انقلاب ما شاخ و شانه کشید، شمشیر کشید، تهدید کرد، جنگ کرد، تحریم کرد، در مقابل این دشمن غدار چه باید کرد.

شیرازی، گفت:‌قرآن می فرماید؛ اشداء علی الکفار، پیغمبر و یاران پیغمبر اشداء علی الکفاراند، خشمشان را بر علیه کفار، بر علیه آمریکا، بر علیه اسرائیل، بر علیه داعش، بر علیه آل سعود ابراز می کنند.

وی، افزود: این دستور دین ماست، این دستور پیغمبر است، دستور ائمه دین است، دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی است، دستور ولی فقیه زمان است، مگر می شود، سهمی از قرآن را تعطیل کرد، مگر می شود، سهمی از دین را تعطیل کرد، باز هم بگوییم مسلمانیم.

شیرازی، با اشاره به درخواست کفار از پیغمبر اسلام حضرت محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله و سلم، زمانی که می خواستند با دشمنان جنگ کنند و مرد میدان و مجاهد و ابزار جنگی کم داشتند گفت: پیامبر در برابر خواست آنها که تنها نماز نخواندن بود تسلیم نشد.

وی، تأکید کرد: پیغمبر خدا هم حق ندارد اصلی از اصول دین را ، حکمی از احکام شرعی را تعطیل کند؛ ولی بعضی ها امروز می گویند چه اشکالی دارد ما اگر اهل عطوفت و مهربانی باشیم، خیلی ها شاید در دنیا مسلمان شوند، اروپا هم با ما خوب می شود، سران کاخ سفید هم با ما خوب می شوند، پاشیم دست بدهیم، عادی سازی کنیم رابطه با آمریکا را، این حرف خداست، اگر حکمی از احکام دین تعطیل شود، خدا می فرماید اگر مردم تابع حکم خدا نشوند ما این امت را در هم می کوبیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه، مباهات بنیانگذار کبیر انقلاب به ملت ایران را ناشی از ایستادگی این مردم در کنار امام و رهبر خود دانست و سند این ایستادگی را خون شهیدانی مانند سلیمانی ها عنوان کرد.

وی، در پایان، تأکید کرد: به کوری جشم دشمنان در هر شهری که می رویم پیر و جوان اعلام آمادگی برای دفاع از ارزش های اسلامی و حریم اهلبیت می کنند، اما نیازی به اعزام نیروی بسیجی و گسترده به سوریه وجود ندارد و این آمادگی بعنی بیداری ملت، یعنی خنثی شدن طرح های دشمن، یعنی حیات عاشورا در میان ملت و در جمهوری اسلامی ایران.

ذکر روضه و توسل به اهلبیت علیهم السلام، حرکت به سمت گلزار شهدای مرغملک و ادای احترام به مقام والای شهدای هشت سال دفاع مقدس و سردار شهید عزت الله سلیمانی از مدافعان حرم اهلبیت و مستشاران سپاه در سوریه با راه اندازی دسته زنجیرزنی از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

ارسال نظرات