خبرهای داغ:
مسئول قرارگاه بسیج سازندگی سپاه شهرضا گفت: امسال 12 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به شهرضا اختصاص یافت.
کد خبر: ۸۵۹۲۲۶۱
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴

احمدرضا صفابخش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شهرضا با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی در کشور، اظهار داشت:در هر عرصه‌ای باید به توانمندی داخلی توجه کرد تا نیاز کشور تأمین و چرخه اقتصاد بچرخد.

وی با بیان اینکه تولید و اشتغال دو موضوع مهم در اقتصاد مقاومتی است، افزود:تئوری اقتصاد مقاومتی الگویی جامع و فراگیر برای استقرار توسعه پایدار در کشور است که از سوی رهبر معظم انقلاب طرح و به دنبال ابلاغ اصول بیست و چهارگانه آن، وظایف هر دستگاه نیز مشخص شد.

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی سپاه شهرضابا اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در زمینه اقتصادمقاومتی، گفت: بسیجیان باید در موضوعات اقتصاد مقاومتی پیش رو باشند و این را هم باید بدانند که ستون فقرات اقتصاد مقاومتی تولید ملی است.

وی بیان کرد:امسال مجموع تسهیلات اقتصاد مقاومتی اختصاص یافته به شهرستان شهرضا 12 میلیارد ریال بود که در عرصه‌های مصوب سازمان بسیج سازندگی توزیع شده است.

صفابخش با بیان اینکهبسیج سازندگی به عنوان بازوی حمایتی کمک بسیاربزرگی به دولت برای سازندگیو عمران مناطق محروم و توسعه نیافته است، تصریح کرد: بسیج سازندگی تاکنون توانسته کارهای بزرگیدر سطح شهرستان در زمنیه‌های عمرانی، اشتغال‌زایی و برطرف کردن محرومیت اجرا کند.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون، همه مبالغ اختصاص یافته به شهرستان در مرحله اول، بین متقاضیان توزیع شده و سایر افرادی که تاکنون موفق به دریافت تسهیلات یا تکمیل پرونده خود نشدند، باید منتظر ابلاغ مرحله دوم تسهیلات باشند.

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی سپاه شهرضابا اشاره به اینکه هدف اصلی بسیج سازندگی کمک به دولت برای سازندگی، خدمات رسانی و محرومیت زدایی واشتغال زایی برای جوانان است، گفت:امسال بیشترین میزان تسهیلات در عرصه‌های پرورش دام سبک و زنبور عسل، احیای باغات و داربستی کردن آنها، پرورش شترمرغ، شیلات، کاشت قارچ خوراکی و تأسیس گلخانه بوده است.

وی اظهار داشت:در عرصه‌های احیای باغات، پرورش دام سنگین و زنبور عسل به ترتیب، 650 ، 98 و 120 میلیون ریال تسهیلات واگذار شده است.

صفابخش افزود: ابعاد مختلف تحققاقتصاد مقاومتی با مصرف درست و بهینه، توجه به سرمایه‌های داخلی، احیایسبک زندگی اسلامی و ایرانی و بهینه‌سازی منابع به همراه توجه به نیروی انسانی است.

وی بیان کرد:در عرصه‌های پرورش شترمرغ، کشت قارچ خوراکی و تأسیس گلخانه هر یک 50 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان واگذار شد و این در حالی است که عرصه پرورش دام سبک با بیشترین متقاضی، 2 میلیارد و 300 میلیون ریال از تسهیلات را به خود اختصاص داد.

مسئول قرارگاه بسیج سازندگی سپاه شهرضا با بیان اینکه امسال عرصه صنایع تبدیلی به عنوان عرصه‌ای جدید مورد حمایت سازمان بسیج سازندگی و مشمول دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: تاکنون 290 میلیون ريال از تسهیلات به این عرصه و مابقی مبالغ به سایر عرصه‌ها اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 70 نفر از متقاضیان دریافت تسهیلات موفق به تمکیل پرونده و دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی شده‌اند، اظهار داشت: قرارگاه بسیج سازندگی سپاه شهرضا در سطح استان، در تمکیل و ارجاع پرونده‌ها به بانک عامل رتبه دوم را کسب کرده است.

صفابخش با اشاره به اینکه این قرارگاه تاکنون، در زمینه جذب و توزیع تسهیلات در جایگاه چهارم استان قرار دارد، تصریح کرد: اگر توجهی به همه این داشته‌هایمان داشته باشیم، به طور قطع در تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان حرکت راهبردی نظام اسلامی و زمینه‌ساز استقلال در اقتصاد کشور موفق عمل می‌کنیم.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
پر بیننده ها