کد خبر: ۸۵۹۲۲۹۲
|
۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸

به گزارش"خبرگزاری بسیج سپاه ثارالله استان کرمان" مربی صالحین حوزه مقاومت امام سجاد در کهنوج دربحث اقتصاد مقاومتی ونقش بسیج در این زمینه اظهار کرد: نقش بی بدیل بسیج نیروهای مردمی از دوران شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و در دوران هشت سال دفاع مقدس به اوج خود رسید.

اما پس ازآن دوران،کارکردهای جدیدی در عرصه های گوناگون برای بسیج تعریف شد که از آن جمله می توان به فعالیت های بسیج در عرصه های تولید علم،سازنگی و اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.

بسیج با ترویج اقتصاد مقاومتی به عنوان مهمترین رکن دستیابی به اهداف سند چشم انداز 20 ساله، توانسته با رویکردی حماسی، جهادی،انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون ساز، پیشرو و برون گرا علاوه بر ایجاد شغل ،اقتصاد مقاومتی را که برگزفته از اقتصاد اسلامی است در برابر اقتصاد ریاضتی ترویج کند.

وی افزود: اقتصاد ریاضتی در کشورهای ورشکسته اروپایی قابل رویت است ولی وضعیت اقتصادی ایران ریاضتی نیست بلکه کشورمان با فشار و تحریم هایی از خارج مواجه است.

بسیج برای توسعه اقتصادی و کمک به معیشت مردم در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی، اشغالزایی خانگی و روستایی را مد نظر قرار داده است.

وی در زمینه نفوذ دشمن از طریق برجام تاکید کرد :نباید درمقابل برجام موضع گیری کنیم موضع ما همان مسئله ای است که امام خامنه ای در مورد برجام بیان کردند.ایشان گفتند که نه باید ذوق زده شد و نه باید مأیوس گشت، درحال حاضر تکلیف مشخص نیست که چه میشود؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند که نباید در برجام بمانیم و باید به مسائل بعد از برجام بپرداریم.

ایشان در مورد چگونگی مقابله  بسیج بافتنه گران گفت: بسیج در فتنه سال 88 عاشقانه بر ریسمان ولایت چنگ زد و بی آنکه هراسی از تندگویی های فتنه گران داشته باشد به دفاع از بنیان انقلاب اسلامی همت گمارد و حقیقتأ همچون سربازی مطیع ولایت در میدان مبارزه شجاعانه برفتنه گران تاخت و هرگز اسیر خطوات آنان نشد.

با این حال اگر هوشیاری وبصیرت بسیج در فتنه 88ارزشمند تر از مبارزه در جبهه های مقدم در سال های جنگ نباشد کمتر هم نیست. در سال های جنگ دشمنان انقلاب آن سوی مرز بودند و ما این سوی مرز و شمشیر و عناد از رو بسته شده بود. اما در حوادث سال گذشته خنجر نفاق از آستین برخی به اصطلاح انقلابی ها بیرون آمد و آنها از پشت به نظام مقدس اسلامی حمله کردند. بصیرت بسیج در دفاع از انقلاب در حوادث سال88مثال زدنی است چرا که تنها این بسیج بود که با اراده ای محکم در برابر شانتاژها و دروغ پراکنی ها قرار گرفت و آبروی خویش را در گرو حفظ ولایت فقیه قرار داد.

ارسال نظرات