جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان کرمان با رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در کرمان دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۸۵۹۲۳۰۶
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
به گزارش"خبرگزاری بسیج سپاه ثارالله استان کرمان"سردارسرتیپ بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در دیدار جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان کرمان که در قرار گاه جنوبشرق ارتش برگزار شد با اشاره به حماسه آفرینی های رزمندگان کرمانی در طول ۸ سال دفاع مقدس افزود: نقش استان کرمان در طول مبارزات انقلابی مردم ایران و نیز جنگ تحمیلی بی بدیل است.

ریاست بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خاطر نشان کرد : جنگ تحمیلی ۸ ساله باعث شد که ملت ایران ایثارگری‌های فراوانی را از خود نشان دهد و پیروز شود و در حقیقت دفاع مقدس دسته گل امام (ره) بود و ایشان الگوی بی نظیرتفکر بسیجی را به دنیا ارائه کردند که هم اکنون در سوریه، عراق، یمن و غزه مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: اولین کسی که لفظ دفاع مقدس را به زبان آورد امام(ره) بود و تفکر بسیجی که در دوران دفاع مقدس شکل گرفت راهگشای مشکلات جامعه است و هم اکنون مستشاران ایرانی در سوریه و عراق در حال پیاده کردن این مدل و الگوی ناب هستند و می توان گفت تفکر بسیجی دمشق را از سقوط نجات داد.

سردار کارگر تصریح کرد: مردم پیروز اصلی جنگ تحمیلی بودند که ایستادگی کردند و دفاع مقدس اختصاص به یک جناح خاص ندارد و در جنگ ۸ ساله تحمیلی از کسانی که می‌خواستند به جنگ بروند از آن‌ها نپرسیدند که از کدام طایفه هستید و همه رفتند و انقلاب یک اتحاد بین طوایف مختلف به وجود آورد.

در ادامه امیر علیدوست فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق نیروی زمینی ارتش با اشاره به تشکیل گروه معارف جنگ در منطقه جنوبشرق ارتش، افزود: تعداد ۱۴ نفر از امرای ارتش در قالب گروه معارف جنگ به تدریس مبانی فرهنگ ایثار و شهادت به دانشگاهیان می پردازند و همچنین این امر در میان سربازان وظیفه ارتش نیز در حال انجام است.

وی افزود: تاکنون تعداد ۹۵۰۰۰ نفر از سربازان وظیفه با شرکت در کلاس های معارف جنگ با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شده اند و اساتید مجرب نیروهای سه گاه دریایی، هوایی و زمینی ارتش به تدریس در این زمینه می پردازند.

امیر علیدوست تصریح کرد: در منطقه جنوبشرق همدلی و همزبانی بسیار خوبی میان نیروهای مسلح وجود دارد و در زمینه نشر و حفظ ارزشهای دفاع مقدس با محوریت سرهنگ ابوالحسنی کارهای خوبی انجام شده و نیز در حال انجام است.

همچنین سرهنگ علیرضا بنی اسد فرمانده نیروی انتظامی استان و سردار مطهری جانشین سپاه ثارالله، نظرات و پیشنهادات خویش را در خصوص برنامه های انجام گرفته در زمینه حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس ایراد کردند.

ارسال نظرات