خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه برادران انبارالوم:

انسان با تأمل و تفکر در صحیفه سجادیه مسیر زندگی را می یابد

حجت الاسلام صفایی: انسان با خواندن، تامل و تفکر در صحیفه سجادیه می تواند مسیر زندگی خود را بیابد و حتی میتواند راه گشای مسائل سیاسی باشد.
کد خبر: ۸۵۹۲۳۲۲
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ؛حجت الاسلام حسینعلی صفایی در جلسه ی تفسیر صحیفه سجادیه با عنوان «تفسیر صحیفه سجادیه و نقش امام در هدایت معنوی جامعه» که در مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س)انبارالوم برگزار شد، به بیان ابعاد زندگانی امام سجاد(ع) پرداخت.

وی بعد سیاسی، عبادی و تربیتی را از ابعاد زندگی امام برشمرد و افزود: حضرت در زندگی خود معارف را توسط دعا و مناجات به مردم می رساندند که مجموع این دعاها و مناجات ها در کتاب شریف صحیفه سجادیه جمع آوری شده است. ایشان احکام و با ارزش ترین معارف حقه را در قلوب مسلمانان بواسطه دعا جاری می ساختند.

مدیر حوزه علمیه برادران افزود: کتاب صحیفه سجادیه که به زبور آل محمد نیز معروف است که واقعا نیز همینطور است، پر از آموزه های اخلاقی و اجتماعی می باشد که انسان با خواندن، تامل و تفکر در آن می تواند مسیر زندگی خود را بیابد و حتی می تواند راه گشای مسائل سیاسی باشد هر چند که امام بیانات خود را در قالب دعا بیان می کردند.

حجت الاسلام صفایی در ادامه اظهار داشت: زمان عبادت که فرا می رسید، اطرافیان امام سجاد(ع) ایشان را گریان می دیدند. زمانی که علت را از امام(ع) جویا می شدند، در جواب می فرمودند چگونه گریان نباشم وقتی که در مقابل معبودم می ایستم.

وی تصریح کرد: امام زین العابدین(ع) برای پاسداری از احکام قرآن و اسلام ناب و از بین بردن جو خفقان نابسامان آن زمان، از روش دعا و مناجات استفاده کردند.

مدیر حوزه علمیه برادران در پایان یادآور شد: صحیفه سجادیه نه تنها بین مردم عادی؛ بلکه در بین خواص از جمله طلاب حوزه های علمیه غریب مانده است. این کتاب ارزشمند باید در صحنه باشد تا مردم از آن بهره کافی را ببرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها