خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس:

«دشمن شناسی و روشنگری» راهکارهای مقابله با نفوذ دشمن هستند

سرهنگ کوشکی درباره راهکارهای مقابله با نفوذ دشمن گفت: راهکار اول: دشمن شناسی است؛ راهکار دوم: روشنگری است و راهکار سوم: مطالبه گری است.
کد خبر: ۸۵۹۲۳۷۳
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست سیاسی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شیراز با حضور سرهنگ پاسدار سعید کوشکی معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس برگزار گردید.

سرهنگ کوشکی در ابتدای صحبت هایش در این مراسم گفت: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در طول سه ماه اخیر بیش از هفتاد مرتبه به مسئله نفوذ دشمن اشاره داشته اند، این تذکرات نشان از اهمیت بالای این مسئله دارد.

وی ادامه داد: کارشناسان مؤلفه های تشکیل دهنده قدرت را دوازده مؤلفه دانسته اند، بدیهی است به میزانی که ما از یک مزیت مطلق برخورداریم قطعا قدرت ما در آن حوزه نیز بیشتر است، در تشریح این دوازده مولفه می توانیم بگوییم:

*مولفه اول، مولفه سرزمین و وضعیت ژئوپلیتیکی یا ژئو استراتژیکی است، مهم ترین ویژگی سرزمین ایران خاصیت دفاع پذیری بسیار بالاست، یعنی دسترسی بیگانگان برای ضربه زدن به ارکان اساسی کشور بسیار کم است و از طرف دیگر می توانیم اقدامات بر علیه دشمن را از نقاط مختلف کشور هدایت کنیم.

* مولفه دوم، مولفه جمعیت است، گزارشات معتبر دستگاه های مرتبط میزان رشد جمعیت ایران را با یک شیب افزایشی نشان می دهند.

* مولفه سوم، مولفه نوع حکومت و ثبات حاکمیت است، گفته می شود هر چه حکومت در لایه های اجتماعی گسترده‌تر باشد و سطوح قدرت پخش شده باشد، ثبات اجتماعی و ثبات حاکمیت بیشتر است.

*مولفه چهارم، مولفه میزان برخورداری از علم و فناوری است، در این زمینه پرچمی که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در طول 15 سال اخیر تحت عنوان نهضت علمی در دست داشته اند ایران را به رتبه علمی 15 جهان رسانده است.

* مولفه پنجم، مولفه تولید اقتصادی و ثروت است.

*مولفه ششم، مولفه میزان انسجام اجتماعی حول یک یا چند محور اساسی است، برای مثال انسجام مردمی حول محور مسئله هسته ای و استکبار ستیزی که خود این ها عامل وحدت بین ملت هستند است.

* مولفه هفتم، مولفه سابقه فرهنگی و سابقه تمدنی یک ملت است.

*مولفه هشتم، مولفه توان نظامی و قدرت دفاع از حاکمیت و سرزمین است.

*مولفه نهم، مولفه توان فرا مرزی و نفوذ فرهنگی و سیاسی است.

* مولفه دهم، مولفه قدرت چانه زنی دیپلماتیک و قدرت حل مسئله است.

*مولفه یازدهم، مولفه کمیت ناپذیری عوامل کیفی است، ارزش هایی نظیر ایمان، اسلام، شهادت، ایثار و ... قابل تبدیل به کمیت نیستند.

* مولفه دوازدهم، مولفه دارا بودن رهبران دارای شجاعت اقدام است، اگر تمام یازده مؤلفه قبل را کنار هم قرار بدهیم می شود دارای یک ملت بود اما اگر اگر رهبری شجاع در راس حکومت نباشد، این ملت نمی تواند خودش را به دنیا عرضه بکند یا از منافع خودش دفاع کند.

سرهنگ کوشکی افزود: این ها یازده عنوان مولفه های قدرت یک ملت هستند اما اقتدار در علوم سیاسی، محصول ترکیب و انسجام درونی بین مؤلفه های قدرت و استفاده از فرصت ها و نقاط قوت داخلی همراه با شناخت ضعف و نقاط آسیب پذیر دشمن است، ایران مظهر شجاعت انقلابی در دنیاست، آنچه امروز ایران را در جایگاهی فراتر از حد و حدود مرزهای منطقه ای قرار داده است همین اِعمال اقتدار است.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: حفظ این اقتدار به شش عامل بستگی دارد، عامل اول:  ایمان، اعتقادات، ارزش ها و آیین های الهی است، عامل دوم: رهبری و ولایت است، عامل سوم: نیروهای مسلح و بسیج است، عامل چهارم: دانشمندان و نخبگان است، عامل پنجم: زندگی جهادی است و عامل ششم: فرهنگ ملی و روحیه میهن پرستی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس در ادامه صحبت هایش درباره راه های نفوذ دشمن به شش مورد اشاره نمود: یک: گرفتن پرچم هویت استکبار ستیزی و جایگزین کردن یک روحیه تعاملی و محافظه کاری بخصوص در حوزه سیاست خارجی؛ دو: ترویج مادی گرایی و سبک زندگی نامانوس با فرهنگ ملی و فرهنگ اسلامی؛ سه: ترویج خشونت و قومیت گرایی بخصوص در اطراف مرزها؛ چهار: ترویج و تحریک غریزه جنسی در جامعه؛ پنج: بَزک کردن چهره دشمن؛ شش: سیاه نمایی بر علیه نظام جمهوری اسلامی.

سرهنگ کوشکی در پایان صحبت هایش درباره راهکارهای مقابله با نفوذ دشمن گفت: راهکار اول: دشمن شناسی است؛ راهکار دوم: روشنگری است و راهکار سوم: مطالبه گری است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار