يادواره شهداي پايگاه مقاومت مسجد صاحب الزمان رابر برگزار شد

تقوا، نماز، زکات، نماز شب و قرآن تا آغشته به یک جریان نشود، هیچ فایده ای ندارد و آنهم مدار ولایت است
کد خبر: ۸۵۹۲۴۴۰
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
به گزارش"خبرگزاری بسیج سپاه ثارالله استان کرمان"حجت الاسلام علیدادی امام جمعه بخش هنزاء در این مراسم معنوی ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش اظهار داشت: در قرآن دو حکومت تعریف شده است، حکومت دینی و حکومت طاغوت و دیکتاتوری که حکومت دینی در قرآن مدار و محور ولایت است و در حکومت طاغوتی و دیکتاتوری مدار سلطه گری است.

وی با اشاره آیات قرآن ملاک حکومت دینی را بر پایه ولایت دانست و افزود: اصل ولایت پذیر بودن است و در مسیر ولایت حرکت کردن است کار به جناح، طائفه، اسم و رسم نیست.

حجت الاسلام علیدادی با اشاره به حادثه کربلا و نگاه یک نصرانی به ولایت تصریح کرد: یک نصرانی که آیین مسیحیت دارد، ولایت پیغمبرش را پذیرفته و در رسای ولایت شهید شد. اینهایی که دل مقام معظم رهبری را به درد می آورند، مسلمان یزیدی اند.

وی ادامه داد: تقوا، نماز، زکات، نماز شب و قرآن تا آغشته به یک جریان نشود، هیچ فایده ای ندارد و آنهم مدار ولایت است .

امام جمعه هنزاء با بیان اینکه این شهدا به فرمان ولایت لبیک گفتند و شهید شدند، اظهار کرد: ۷۲شهید کربلا در رسای ولایت شهید شدند و ۴۰۰ هزار شهید هم در دوران دفاع مقدس در رسای ولایت شهید شدند؛ با وجود ولایت فقیه شهدا است.

وی به سه شاخصه مهم شهید در قرآن اشاره کرد و افزود: «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل‌الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون» مرده نپندارید کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند، بلکه زنده‌اند و نزد خدای خود روزی می‌برند.

حجت الاسلام علیدادی عنوان کرد : این شهید است که با فداکاری و از خود گذشتگی و با ایثار وجود خویش فضایل و مکارم و آزادی را در اجتماع احیا می‏کند و به آنها رونق می‏بخشد.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه ما را از پیچ و خم های زیادی نجات داده افزود: از تحمیل جنگ هشت ساله که ۴۰۰هزار شهید تا فتنه ۸۸؛ با حرکت در مدار ولایت از هجمه دشمنان نجات یافتیم ؛ شهدا اگر زره ای از ولایت سرپیچی می کردند دیگر شهید نمی شودند چون در مسیر ولایت بودند؛ شهید شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر نیزدر این یادواره ضمن خیر مقدم و گرامیداشت روز استکبارستیزی و یاد و خاطر شهدا گفت : هر جمله ای از وصیت نامه های شهداء یک کتاب در وصفش می شود؛ نوشت.

وی با اشاره به وصیت نامه یکی از شهدا افزود: در یکی از وصیت نامه شهدای این شهرستان آمده است : خدایا من شمعم، می سوزم تا راه را روشن کنم فقط از تو می خواهم که وجود مرا تباه نکنی و اجازه دهی تا آخر بسوزم و خاکستری از وجودم باقی نماند. پیام من به ملت عزیز و شهید پرور این است که دست در دست همدیگر داده و با تمام ظالمین مبارزه کنیم؛ ملت عزیز ایران، از اسلام، قرآن و انقلاب دست برندارید، پشتیبان ولایت فقیه باشید چون پایه و اساس انقلاب اسلامی ولایت فقیه است.

این مسئول ادامه داد: اگر پیروی از ولایت فقیه کردید؛ بدانید روزی جایگاه شما بهشت است وگر نه، بد جایگاهی درانتظار شماست. برادران اسلحه به زمین افتاده مرا بردارید و آماده نبرد با اسرائیل باشید، و خواهران گرامی ام، راه حضرت زینب (س) را ادامه دهید و با رعایت حجاب مشت محکمی به دهان دشمنان اسلام بزنید.

امام بخش با بیان اینکه امروز ما مدیون خون شهدا هستیم، که این راه را ادامه بدهیم عنوان کرد: امام حسین (ع) و شهدای عزیز هیچ نیازی به اشک، گریه و زاری ما ندارند، اگر امام حسین (ع) قیام کرد و خود و خانواده را به آن بلا و مصیبت برد که راه را به ما نشان دهند.

وی با اشاره به واقعه عاشورا بیان کرد: واقعه عاشورا، راهی را می خواهد به ما نشان دهد؛ که ای مردم، زمان امام حسین (ع) افراد زیادی بودند حسین بن علی(ع) را به سمت کوفه دعوت کردند و نهایتا ۷۲ نفر با امام حسین (ع) ماندندو بقیه رفتند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اضافه کرد: قیام امام حسین (ع) به وجود آمد، که این راه برای ما روشن باشد و این راه را ادامه دهیم؛ امروز نگذایم که ولی زمانمان تنها بماند.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) وشهداء خواستند این راه را به ما نشان دهند، امروز بعد از ۱۴۰۰ سال و بعد از حکومت ۵ ساله مولی علی (ع) در اسلام دیگر همواره طاغوت حاکم بود، تا سال ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی در ایران عزیز به وقوع پیوست .

امام بخش افزود: پیام شهدا این بود، پشیبان ولایت فقیه باشیم تا آسیبی به مملکت نرسد، امروز ولی فقیه از ما چه می خواهد؟ باید دشمن را بشناسیم، دشمنی که همواره به راه های مختلف به فکر ضربه زدن به اسلام است .

وی گفت: وظیفه ماحفظ و صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و پشتیبانی و اطاعت از فرامین ولی‌فقیه است، همانگونه که شهدا در وصیت ‌نامه خود به آن تاکید کرده‌اند.امام بخش ادامه داد: بالاتر از مقام شهادت مقامی نیست و شهدا امروز به گردن ما حق زیادی دارند و شاهد اعمال ما هستند.وی تصریح کرد: گوش به فرمان ولایت باشیم، چرا مقام عظمای ولایت؛ اخیراً بیش از ۷۰بار واژه «نفوذ» استفاده کردند، امروز خیلی از مسئولین دل در گرو دوستی با آمریکا بستند. آمریکای جنایتکار انواع جنایت در حق ملت ایران در این چند سال حتی قبل از انقلاب رقم زد . متاسفانه نگاه به آمریکا خیلی سهل انگاری و ساده اندیشی است.

مصطفی امام بخش با اشاره به فرمایشات امام (ره) و مقام معظم رهبری در رابطه با آمریکا گفت: به گفته امام راحل آمریکا دشمن شماره یک ملت ایران است ، ما به آمریکایی‌ها بدبین هستیم و هیچ اعتمادی به آنان نداریم و می‌دانیم که به گفته مقام معظم رهبری، دولت آمریکا غیرقابل اعتماد و خود برتربین و غیرمنطقی است. چرا برخی حرف از رابطه دوستی با آمریکا می زنند آیا شهدا ما این را می خواستند؟ شهدای از ما می خواستند گوش به فرمان ولایت باشیم.

از دیگر برنامه های این یادواره علاوه بر مقاله خوانی و شعر خوانی برادر شهید احمد علی زرین کلاه، مداحان اهل بیت (ع) با ذکر مصیبت حضرت زینب (س) بر سرو سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

   
                              
ارسال نظرات