رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شاهرود گفت: حلقه‌های صالحین با هدف معرفت و بصیرت‌افزایی در بین بسیجیان و تعمیم آن به جامعه شکل گرفته است.
کد خبر: ۸۵۹۲۴۵۸
|
۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد جلیلی در دومین جلسه مربیان صالحین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شاهرود ظهر امروز با حضور مسئولان بسیج دانشجویی و سرمربی نظام صالحین دانشجویی در مسجد المهدی شهرک امام (ره) شاهرود برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اهمیت نظام صالحین در ساختار بسیج و نیاز نسل امروز به پاسخگویی به سؤالات اظهار داشت: حلقه‌های صالحین با هدف معرفت و بصیرت‌افزایی در بین بسیجیان و تعمیم آن به جامعه شکل گرفته است و متربیان در این حلقه‌ها سیر رشد و تعالی را برای حضور اثربخش در صحنه‌های انقلاب اسلامی و مقابله با تهدیدات دشمنان فرا می‌گیرند.

وی افزود: باید تلاش شود تا حلقه‌های صالحین با انسجام و دقت زیاد برای حل معضلات و پاسخگویی به شبهات برگزار شود و سرگروه‌ها نیز اطلاعات و معلومات خود را بالا برده تا بتوانند متربیان را اغنا کنند.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شاهرود نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت حلقه‌های صالحین در دانشگاه‌ها، پیرامون تعامل با حوزه علمیه به منظور معرفی طلبه جوان و عالم برای دانشگاه‌ها به‌ عنوان مربی حلقه‌های صالحین و برگزاری اردوهای آموزشی و تفریحی جهت تداوم آموزش و گردهمایی بزرگ حلقه‌های صالحین در دوم آذرماه در هفته بسیج سخنانی بیان کرد.

علی‌اکبر نوری تأکید کرد: 14 مربی صالحین خواهر و برادر و به عبارت دیگر در هر دانشگاه یک مربی داریم و باید تلاش کرد که این مربیان خوراک فکری و محتوایی مناسب به سرگروه‌ها و آن‌ها به متربیان خود ارائه کنند.

سرمربی نظام صالحین بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شرق استان سمنان نیز در این جلسه با تأکید بر ساختارسازی گفت: باید مدون و دقیق برنامه‌ریزی شده و با ساختار منظم کارها پیگیری و اجرا شود، همچنین مربیان به موضوع ساختار و سازمان‌دهی توجه داشته باشند چراکه کار تشکیلاتی موفقیت دارد و پیشرفت می‌کند.

حجت‌الاسلام احمد نظری با بیان اینکه توجه به نیاز متربیان ضروری است، افزود: مربیان باید سرگروه‌ها را توجیه کنند تا اگر شبهه و سؤالی است که جنبه عمومی دارد، در جلسه مربیان درباره آن بحث شده و در این خصوص محتوایی مهم مدون و در همه حلقه‌ها بیان و پیگیری شود.

در این جلسه مقرر شد: جلسات حلقه مربیان به‌ صورت ماهانه و چرخشی در دانشگاه‌ها برگزار شود و با هماهنگی دفاتر نهاد رهبری و حوزه علوم اسلامی دانشگاه دوره‌های تداوم آموزش برای شرکت‌کنندگان در طرح ولایت به‌ صورت 45 روز یک‌بار با حضور اساتید مجرب در جهت بالا بردن توان معرفتی بصیرتی سرگروه‌ها برگزار شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها