معاون رئیس قوه قضائیه در اردبیل:

هدف از ایجاد دفاتر الکترونیکی خدمات قضایی خدمت به مردم است

هدف از ایجاد دفاتر الکترونیکی خدمات قضایی استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای برون‌سپاری خدمات در این حوزه است.
کد خبر: ۸۵۹۲۵۲۱
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام حمید شهریاری، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در آئین افتتاح نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی استان اردبیل اظهار داشت: ارتقاء سیستم مدیریت پرونده‌ها (سمپ) بر مبنای سرویس‌دهی به مردم، تصویب طرح دفاتر عدالت الکترونیکی در قوه قضائیه و توسعه دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی تا یک هزار دفتر در سراسر کشور از جمله برنامه‌های قوه قضائیه به شمار می‌رود.

وی افزود: هدف از ایجاد دفاتر الکترونیکی خدمات قضایی استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای برون‌سپاری خدمات در این حوزه بوده که امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرده و در راستای خدمات‌رسانی به مردم شاهد اقدامات مناسب و سازنده باشیم.

شهریاری با بیان اینکه تسهیل در امور مردم و خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر و ایجاد آرامش و رضایتمندی عمومی با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی از دیگر اهداف راه‌اندازی دفاتر خدمات قضایی در کشور است، گفت:‌ تلاش و جدیت بر این است تا بتوانم به اهداف مورد نظر در این حوزه به نحو مطلوبی دست یابیم.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه تصریح کرد:‌ مردم می‌توانند ثبت دادخواست‌های خود را در این دفاتر انجام دهند و با این کار با توجه به امکانات موجود در این دفتر امیدواریم که روند ارائه خدمات به مردم در حوزه قضایی تسهیل و تسریع شود.

وی با اشاره به افتتاح نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی استان اردبیل بیان کرد: علاوه بر این دفتر که افتتاح شد، دو دفتر دیگر در مرکز استان اردبیل نیز راه‌اندازی خواهد شد و در سایر شهرهای استان نیز ظرفیت‌های شهرستان مورد بررسی قرار خواهد گرفت که در صورت نیاز و داشتن ظرفیت در این حوزه دفاتر راه‌اندازی در شهرستان‌های اردبیل ایجاد و راه‌اندازی می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار