خبرهای داغ:
در جهت توسعه آموزش پزشكي و ارتقاي بهداشت و درمان شاهرود و ميامي صورت گرفت؛
نماينده مردم شاهرود و ميامي در مجلس ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و رئیس دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان در نشستی با وزیر بهداشت و معاونین وی، راهكارهاي توسعه آموزش پزشكي و ارتقا سطح بهداشت و درمان شهرستان شاهرود و ميامي مورد بحث و بررسي قرار دادند.
کد خبر: ۸۵۹۲۵۲۶
|
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در این نشست کاظم جلالی به منظور پيگيري نيازهاي شهرستان‌هاي شاهرود و ميامي در حوزه بهداشت و درمان و حوزه آموزش پزشكي، در نشستي مشترك با دكتر سيد حسن قاضي زاده هاشمي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، گفتگو كرد که وی را دکتر احمد دزیانیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر سید جواد موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همراهی کردند.

جلالي در اين نشست كه با حضور وزير بهداشت و دكتر ايرج حريرچي قائم مقام وزير بهداشت همراه بود، با اشاره به زيرساخت‌هاي علمي و زيربنايي موجود در شاهرود، گفت: امروز با پيشرفت‌هايي كه در حوزه علوم پزشكي و درماني در اين منطقه به وجود آمده است، شاهرود در حال تبديل شدن به قطب علمي شمال شرق كشور است.

نماينده مردم شاهرود و ميامي در مجلس با اشاره به روند ادامه توسعه دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و آزاد اسلامی شاهرود، تصريح كرد: شاهرود از نظر تعداد دانشگاه‌ها و فضاي دانشگاهي و اعضاي هيات علمي در حوزه بهداشت و درمان، در سطحي بالاتر از تمامي شهرهاي منطقه قرار گرفته است كه اين امر موقعيتي حائز اهميت به اين شهرستان داده است.

وي پيشرفت‌هاي علمي شاهرود در حوزه علم به ويژه در زمينه علوم پزشكي را قابل توجه دانست و گفت: پيشرفت‌هاي علمي شاهرود در بيمارستان‌هاي شاهرود متبلور است به طوري كه روزانه بيماران بسياري جهت درمان و خدمات پزشكي از شهرهاي گرگان، سمنان، دامغان و ديگر شهرهاي اطراف به اين شهرستان مراجعه مي‌كنند.

وی در ادامه با اشاره به نيازهاي شهرستان هاي شاهرود و ميامي در حوزه بهداشت و درمان خواستار تامين اعتبارهاي لازم و صدور مجوزهاي لازم جهت رفع اين موارد شد.

رييس مركز پژوهشهاي مجلس با اشاره به امكانات مورد نياز بيمارستان‌هاي شهرستان شاهرود، خواستار تامين نيازهاي اين مراكز درماني جهت ارتقاء سطح بهداشتي و درماني به منظور ارائه خدمات هر چه بهتر به شهروندان شاهرود و ميامي شد.

جلالي قرارگرفتن شهرستان هاي شاهرود و ميامي در مسير زائران امام هشتم (ع) جزء مواردي دانست كه باعث شده است تا نياز اين منطقه به ارائه خدمات بهداشتي درماني مطلوب تر، افزايش پيدا كند.

وی همچنين با اشاره به مساعدت هاي وزير بهداشت در رفع‌ نيازهاي قبل، خواستار تخصيص اعتبار جهت تكميل پروژه هاي بيمارستانها و طرح‌هاي بهداشتي و درماني اين منطقه شد.

همچنین در نشست دیگری جلالي با دكتر محمدباقر لاريجاني معاون آموزشي وزير بهداشت دیدار کرد.

نماينده مردم شاهرود و ميامي در مجلس در اين نشست نيز كه با حضور روساي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و آزاد اسلامي شاهرود برگزار شد با اشاره به پتانسيل‌هاي موجود در این داشگاه ها بر لزوم تامين اعتبارات و منابع مالي مورد نياز جهت توسعه اين دانشگاه تاكيد كرد.

موافقت نهایی وزیر بهداشت با بهره برداری مرکز بیماری های خاص دانشگاه آزاد شاهرود

جلالي در ادامه با اشاره به زيرساخت‌هاي موجود در شاهرود در حوزه آموزش باليني و بهداشتي و همچنين ارتقا خدمات رساني به خانواده‌هاي بزرگوار منطقه، خواستار صدور مجوز رشته‌هاي علوم پزشكي در اين شهرستان شد.

رييس مركز پژوهش‌هاي مجلس همچنين با تبیین سوابق ديرينه و روشن حوزه بهداشت شهرستان شاهرود، موضوع ايجاد دانشكده‌هاي مجازي در رشته‌هاي علوم پزشكي و بين رشته‌اي را مطرح كرد كه با مساعدت معاون آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، همراه شد.

جلالي در ادامه وجود نيروهاي متخصص و شركت‌هاي دانش بنيان را از زمينه‌هاي مناسب پيشرفت و توسعه در حوزه بهداشت و درمان دانست و خواستار موافقت لاريجاني با صدور مجوز راه‌اندازي مراكز تحقيقاتي در اين شهرستان شاهرود شد، كه معاون آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز در اين زمينه مساعدت‌هاي لازم را اعمال كرد.

در این دیدارها احمد دزیانیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود نیز خواستار ایجاد رشته دندانپزشکی در این دانشگاه شد.

وی همچنین مساعدت در اعطای مجوز نهایی مرکز بیماری های خاص این دانشگاه را با توجه به مشکلات مردم در این زمینه خواستار شد که مورد موافقت وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها